Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Araştırma-İnceleme Felsefe-Düşünce Psikoloji

Profil
Eğitimin en azından iyi bir insan, iyi bir yaşam ve iyi bir toplum oluşturmak yolunda gösterilen kısmi bir çaba olarak görülmesi zorunludur. Bunu göz ardı etmek, gerçekliği, ahlakı ve ahlaki sistemlerin gerekliliğini de yok saymak olacaktır.
Sayfa 40 - Kuraldışı YayınlarıKitabı okudu
Örgütlenmiş dinlerin tarihine baktığımızda, bu dinlerin aşırı iki uca doğru gelişmeye doğru bir eğilim gösterdiğini görüyoruz: bir uçta mistik ve bireysel olan dinler, diğer bir uçta ise yasa koyucu ve örgütlenmiş dinler. Derinden ve gerçekten inanan kimseler, bu uç eğilimleri kendi içlerinde kolayca ve kendiliklerinden bütünleştirebilmektedirler. Kişinin içinde yetişmiş olduğu dinsel yapılar, ayinler ve sözel kalıplar kendisi için köklü ve sembolik anlamlar taşıyan arketipsel birleştirici unsurlar olarak kalabilmektedirler. Böyle bir kişi kendi yandaşlarının ifade ettiği ve gösterdiği hareket ve davranışları göstermekle beraber, asla birçoğunun yaptığı gibi bunların gerçek anlamlarını salt davranışsal bir tutuma indirgememektedir. Birçok insan ise, özel dini deneyimlerini ya unutmakta ya da bırakmaktadır. Ve dini, alışkanlıklardan, dogmalardan oluşan, bu nedenle yasa koyucu olan, bürokratik, basmakalıp, boş ve hatta din dışı bir şey olarak tanımlamaya yönelmektedirler.
Sayfa 8 - Kuraldışı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"İnsan doğasının tarih boyunca çok ucuza satıldığını görüyoruz. İnsan doğası ancak, objektif ile subjektif bir arada ele alındığında anlaşılabilir. İnsanın ne olduğu değil, ne olabileceği, içinde ne gibi potansiyeller taşıdığını incelemek insan türünün mutluluğu ve geleceği açısından çok önemlidir’’
Sayfa 7 - Kuraldışı YayınlarıKitabı okudu
İnsan, çevresinin pasif kurbanıydı ve davranışını çevre belirliyordu.
Sayfa 7 - Kuraldışı YayınlarıKitabı okudu
-Sokakta akıl hastası gördüğünüzde? +Bir meslektaşı daha gördüm diye seviniyorum. Bu da bizden biri diyorum. Saflarımız genişletelim diye düşünüyorum.
Kavram Yayınları