Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Naif Edebiyatın Naifliği
Sanat ve edebiyat kültüreldir, bir kültürün ürünüdür. Sanatta evrensellik naif bir iddiadır. Ya da daha yumuşatarak şöyle söyleyebiliriz: Evrensellik ancak ortak kültürel kodlarla mümkündür ve onlarla sınırlıdır.
Sayfa 112 - İz YayıncılıkKitabı okudu
edebiyatın dili
Neden diye sormayan hikmetle hükmetmekten mahrum kalır.
Sayfa 100 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Görsellik ve Kurmaca
En basit tanımıyla imge, şeyin yerine geçerek onu temsil edendir; yani gerçek değildir, gerçekliğe ait değildir, sadece gerçekliğe benzer ya da gerçekliğin bir şekilde temsilidir.
Sayfa 67 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Görsellik ve Kurmaca
Kurmaca kendi dışında bir şeyden destek almaz.
Sayfa 65 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Görmek ve Görsellik
Görsellik görünenin, o an bize göründüğü şekliyle görmek ve onu bir bağlam içinde sunmak işidir; dolayısıyla tasviridir ve biriciktir.
Sayfa 63 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Görmek ve Görsellik
Bir nesneye ikinci kez baktığımızda, o şey ilk bakışımızda göründüğü gibi görünmese de görmek, görüş açımızdaki şeylerle kurulan dolaysız bir ilişkidir. Şeyleri uzam içinde görmek, onu kendi bağlamında görmek demektir.
Sayfa 61 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
İyi Edebiyat Kötü Edebiyat
Geleneğimizde güzelin salt biçimle değil, daha çok iyi, doğru, yararlı gibi değerlerle ilişkilendirilerek bir bütün olarak düşünülmesinin aksine; modern gelişmelerle birlikte ahlak felsefenin, güzel de estetiğin ilgi alanında kalınca, güzel parçalandı
Sayfa 36 - İz YayıncılıkKitabı okudu
İyi Edebiyat Kötü Edebiyat
Grek felsefesinde güzel ve iyi tek kelimeyle: kalokagathia ile ifade edilmiştir; yani güzel ve iyi aynıdır, özdeştir.
Sayfa 35 - İz YayıncılıkKitabı okudu
İyimserlik, şarkılar söyleyerek bir uçuruma doğru yol aldığını kabullenmek istemiyor. Durup etrafına bakmıyor, sadece delice ilerliyor, ne de olsa keşfettiği bir şey var, mutluluğun ilahlaştırılmış hali: Her şey sanat olabilir.
Bu eserlerde hiçbir estetik deneyim yok, sorgulanacak, değerlendirilecek, beğenilecek hiçbir unsur yok. Eser kavramı artık teori ve sıfatların ayakta tuttuğu bir rapsodiye dönüşmüş durumda. "Bu sanat değil" gibi temel bir reddin tamamen kullanım dışı olduğu ortada.
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.