Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Kapitalizm sırf varlığını sürdürebilmek için bile sürekli hareket halinde olmak zorunda olan bir sistemdir. Sürekli ihlal onun özünde vardır. Başka hiçbir tarihsel sistem, özünde iyi olan insanın kolaylıkla ölümcül amaçlara yöneltilebileceğini bu kadar açık bir şekilde gözler önüne seremez.
Sayfa 33 - İletişim Yayınları / 6. Baskı 2022Kitabı okuyacak
Modern çağ, ruhtan egoya geçiş diyebileceğimiz bir oluşuma tanıklık etmiştir. İsterseniz teolojiden psikanalize geçiş de diyebilirsiniz buna. Her ikisi de insan isteklerinin anlatısıdır –ancak dine göre bu istekler Tanrı’nın cennetinde tamama erecekken, psikanalize göre trajik bir şekilde hep bastırılacaklardır.
Sayfa 21 - İletişim Yayınları / 6. Baskı 2022Kitabı okuyacak
Reklam
Bir eylem anlamdan ne kadar uzaksa o kadar kötüdür. Kötülüğün, bir sebep ya da amaç gibi, kendinin ötesinde var olan hiçbir şeyle bağlantısı yoktur.
Sayfa 9 - İletişim Yayınları / 6. Baskı 2022Kitabı okuyacak
Kötülük anlaşılmazdır. O sadece kendisi için bir eylemdir…
Sayfa 8 - İletişim Yayınları / 6. Baskı 2022Kitabı okuyacak
Muhtemelen kastedilen şey, savaşı bir ordunun kaybedip ötekinin kazandığı; ama askeri serüvenler söz konusu olduğunda kazanmanın aslında kaybetmek demek olduğu ima ediliyordur belki de. Binlerce düşman askerini doğrayıp ölüme göndermekte nasıl bir zafer olabilir?
"Edebi" eser derken kastettiğimiz şey, kısmen, ne söylediği nasıl söylediğine dayanarak alınması gereken eserdir. İçeriğin, içeriğin sunulduğu dilden ayrı düşünülemeyeceği yazı türüdür.
Reklam
Rorty ve Vattimo’ya göre kültür artık, bir soyaçekim varsayımından kaynaklanmıyor; kültür, kuşaktan kuşağa geçen bilgi idealinin yerini alarak, varoluşsal bir özyaratımla sonuçlanan, her dem yeni bir kendini-betimleme işleminden kaynaklanıyor.
Eleştiri Üzerine...
Eleştirinin değerli bir eleştiri olup olmadığı, eleştiren kişilerin çokluğuna ya da rütbelerinin yüksek olup olmadığına bakılarak değil eleştiren kişi ya da kişilerin nasıl bir düşünme sürecinden geçtiklerine bakılarak anlaşılır.
hikaye anlatırken
Bakış açıları sadece dünyaya bakılacak yeni bir pencere sunmazlar; aynı zamanda dünyaya bakılması gereken yeni bir boyut yaratırlar.
Sayfa 155 - İz YayıncılıkKitabı okudu
hikaye anlatırken
Hikâyeyle temsil ettiği arasında her zaman doldurulamaz bir boşluk kalır.
Sayfa 154 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Naif Edebiyatın Naifliği
Sanat ve edebiyat kültüreldir, bir kültürün ürünüdür. Sanatta evrensellik naif bir iddiadır. Ya da daha yumuşatarak şöyle söyleyebiliriz: Evrensellik ancak ortak kültürel kodlarla mümkündür ve onlarla sınırlıdır.
Sayfa 112 - İz YayıncılıkKitabı okudu
edebiyatın dili
Neden diye sormayan hikmetle hükmetmekten mahrum kalır.
Sayfa 100 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Görsellik ve Kurmaca
En basit tanımıyla imge, şeyin yerine geçerek onu temsil edendir; yani gerçek değildir, gerçekliğe ait değildir, sadece gerçekliğe benzer ya da gerçekliğin bir şekilde temsilidir.
Sayfa 67 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Görsellik ve Kurmaca
Kurmaca kendi dışında bir şeyden destek almaz.
Sayfa 65 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Görmek ve Görsellik
Görsellik görünenin, o an bize göründüğü şekliyle görmek ve onu bir bağlam içinde sunmak işidir; dolayısıyla tasviridir ve biriciktir.
Sayfa 63 - İz YayıncılıkKitabı okudu
1.025 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.