Evet böyle olabilir, ama bu durumda Tanrı, evreni keyfi bir yolda gelişecek biçimde tasarlayabilirdi.Ancak öyle görünüyor ki Tanrı, evrenin belirli fizik kanunlarınca ,çok düzenli bir şekilde yavaş yavaş gelişmesini tercih etmiş.
‘’ Bazı insanlar, evrenin başlangıcıyla ilgili soruyu metafiziğin veya dinin konusu olarak görürler. Onlara göre her şeye gücü yeten Tanrı, evrenin başlangıcını dilediği gibi şekillendirebilir."
Yurda [Dünya’ya] dönüş yolumuz, hepsi de çok güzel olan daha küçük yıldızlarla bezenmişti; bazıları Güneş'ten daha fazla, bazıları da daha azışıyorlardı.