Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Felsefe düşünce eleştiri kuram

Profil
248 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
“ gerginliklerimizin ve hayal kırıklıklarımızın çoğu, olmadığınız birinin rolünü oynamak için duyduğumuz zorlayıcı ihtiyaçlardan kaynaklanmaktadır.” .
Gabor Mate
Gabor Mate
bir sözünde, böyle başlmk istedim incelemeye...
Nurdan Gürbilek
Nurdan Gürbilek
edebiyatta derin bır deniz, sığ yerlerinde tutunarak sayfalarda ilerlemek, bır okur için muhteşem bir keyif sunuyor insana.
Kör Ayna, Kayıp Şark
Kör Ayna, Kayıp ŞarkNurdan Gürbilek · Metis Yayıncılık · 2012114 okunma
Büyük şehir insanını büyüleyen aşktır, ama ilk bakışta değil, son bakışta aşk.
Sayfa 195 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
Reklam
Annesinin, dizinin dibinde ”o mesut. zatnaa"a geri dönmeye muhtaç, ama oraya da dönemeden müebbet çocuklukta asılı kalır Ahmet Cemil. Ummanın sonsuz derinliklerinde kaybolma, ana rah­ minin arızasız tamlığtna gerileme hayaliyse gerçek annenin artık: hiçbir tamlık vaat etmeyen silik sesiyle kesintiye uğrayacaktır: "Cemil -: niçin karanlıkta yalnız oturuyorsun?"
Sayfa 150 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
Bize ana dilimizin kapısını açan, Şark’tn kapısını aralayan, bize kendimizi ve-_ Ten adamdır Yalıya Kemal. Kayıp sesi bulan, kınlan zinciri onaran, Şark-Garb ikiliğini sona erdiren kişi; evin anahtannı bulan, dili ök­ süzlükten kurtaran, kurumuş pınarı canlandıran adam. Evet, on sene Avrupa'da yaşamış, "kayıtsız şartsız Avrupalı" olmuştur, "
Sayfa 124 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
Osmanlı-Türk romancısı kendi edebi ebeveynleriyle yarışacağı nispeten özerk bir "aile romansı"nda, böyle yaşanmış bir baba-oğul çatışmasından çok, bir babasızlığa; babanın yerinin yabancıya kaptırıldığı bir zeminde, ya­bancı modelle yaşanacak bir hayranlık-düşmanlık ilişkisine yazgı­lıydı.
Sayfa 92 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
Osmanlı-Türk romancısı kendi edebi ebeveynleriyle yarışacağı nispeten özerk bir "aile romansı"nda, böyle yaşanmış bir baba-oğul çatışmasından çok, bir babasızlığa; babanın yerinin yabancıya kaptırıldığı bir zeminde, ya­bancı modelle yaşanacak bir hayranlık-düşmanlık ilişkisine yazgı­lıydı.
Sayfa 82 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
Reklam
"Hikâye anlatıcısı gibi gücünü cemaatten alan, dinleyicisiyle ortak bir tecrübe üzerinden konuşan biri değildir romancı."
Sayfa 73 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
Endişe hep var. İyi yazarlar endişeyi roman başladığında çoktan savuşturmuş olanlardan değil, roman boyunca taşıyabilenlerden, bir başka deyişle romanı endişenin belgesi değil, sahnesi kılabilenlerden çıktı.
Sayfa 65 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
"Hikâye anlatıcısı gibi gücünü cemaatten alan, dinleyicisiyle ortak bir tecrübe üzerinden konuşan biri değildir romancı."
Sayfa 55 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
Özgünlükte ısrar eden yaratı­cı zihin modelin gölgesini fark ettiğinde, kendiliğindenlik arzusu devralınmışlığını sezdiğinde, emsalsizlik özlemi gecikmişliğini gör­düğünde, işte böyle bir endişe anında, arzunun ödünç alınmış oldu­ğu gerçeğine, modelin gölgesine, bu borçlanmışlığa tahammül ede­bilirse derinleşecektir roman.
Sayfa 33 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu
Reklam
Kitap. Nasıl diyeyim... İçinde yaşadığımız ev gibi olmalı, vatan gibi olmalı, ona alışmalıyız, bağlanmalıyız, köşesini bucağını gayet iyi tanımalıyız, her noktasına hatıralarımız karışmalı.
Sayfa 28 - Metis yayınları 2012Kitabı okudu