Emıle Zola kısa kısa beş öyküyle ölümün ne kadar kolay, ne kadar boş bir şekilde olduğunu anlatmaktadır. Aslında ölüm ile ilgili asıl bilinmesi gereken dünya hayatına gereksiz önem vermenin zararlarıdır.
“Elden ne gelir ki, sevgili bayım” diye yanıtladı doktor, “dünyanın yasası böyle! Arkadan gelenlere yol açmak için ölmek gerekiyor! Kanımca ölüm, bir başkasına ait olan yeri işgal ettiğimizde geliyor!