Milyonlarca ağaç şimdiden mahvoldu. Yabani hayvanların ve kuşların evleri kimsesiz kaldı; ırmaklar çekiliyor, birçok güzel doğa manzarası sonsuza dek yok oluyor. Ve tüm bunlar neden? Çünkü insanlar yakıtlarını eğilip yerden alamayacak kadar aptal ve tembel. (YELENA'ya) Yanılıyor muyum, Madam? Aptal bir barbardan başka kim bunca güzelliği sobasına atarak yakar, tekrar yaratamayacağı bir şeyi kendi elleriyle yok eder? İnsan akıl ve yaratma gücüyle donatılmıştır, bu sebeple kendisine verileni çoğaltabilir; ancak bugüne kadar yaratacağı yere var olanı yok etmekle yetinmiştir. Ormanlar kayboluyor, ırmaklar kuruyor, yabani hayat yok oluyor, iklim bozuluyor ve dünya, her geçen gün daha da fakirleşip çirkinleşiyor.
Sayfa 22 - Karbon Kitaplar