Giriş Yap
80 syf.
·
Puan vermedi
Tragedyalarda Uzunluk
Bir Puşkin hayranı olsam da ''küçük'' tragedyalar,tragedyanın çalışma mantığına aykırı. Tragedya'nın gerçekten bizi etkileyebilmesi için empati kurmamız lazım,empati kurabilmemiz için sahnede sergilenebilir olması lazım ancak kısa olduğu vakit sahnede sergilenmesinin de pek anlamı kalmıyor,bunu bir tragedya olarak sunarsın seyircilere ve seyirciler oyunun kısalığı nedeniyle ''bu neydi şimdi'' der ve sonraki oyunu izlemeye başlarlar - Puşkin muhtemelen bunları sahnede sergilenmesi için yazmamıştır . - . İkincisi seyircinin yine empati kurabilmesi için biraz olsun uzun olması gerekir,karakterlere bağlanabilmeleri için karakterlerin durumlara karşı tepkilerini görmeleri gerekir ve karaktere yeterince bağlanıldıktan sonra oyunun trajik yönü gösterilir,kısa oyunlar karakterlere bağlanılamadan trajedinin yaşanması ile etkileyeciliğini kaybeder.
Reklam
Tragedyanın Doğuşu
Tanrılar beklenmeyen birçok şeyler hazırlarlar; beklenen tahakkuk etmez ve uluhiyet beklenmeyene yol verir. Bu dram işte bundan çıkmıştır.
Alkestis - Medeia - Elektra, EuripidesSayfa 110 - Medeia, Dergah Yayınları
"... Dünyadan Hiçbir şeysiz ancak çıkarız Ki biz öldük diye yapılır bütün işlemler arkamızdan Susarız, katlanırız Uçsuz bucaksız rengini alırız bir daha hiç konuşmamanın Sorularımız ancak kalır, sıkıntılarımız."
Sonrası Kalır 1, Edip CanseverSayfa 374 - Yapı Kredi Yayınları 18. Baskı
Reklam
STEPAN
"... insanlar yalnız kaldıkça Konuştukları dil de değişir Sonunda hiç anlaşamazlar."
Sonrası Kalır 1, Edip CanseverSayfa 337 - Yapı Kredi Yayınları 18. Baskı
Koro
"Ve umutlar sonsuzdur. Çünkü en büyük yaslar En büyük ölümlerden sonra tutulur."
Sonrası Kalır 1, Edip CanseverSayfa 285 - Yapı Kredi Yayınları 18. Baskı