Koray

Koray
@koraygezer
Okuduklarımı paylaşmayı, paylaşılanları okumayı seviyorum.
Toplumbilimde Yeni Bir Yöntem: "Kafaya Sıkmak! "
Unutulmamalıdır ki, bir kültürün tarihi tecrübesiyle ilişkisi bulunmayan hiçbir görüş o kültüre bir gelecek sunamaz. Nitekim bu topraklardaki herhangi bir sorunun çözümü için Fransız Devrimi'nden örnekler getirenler, Aydınlanma düşünce sinin kavramlarından dem vuranlar, bin yıllık tarihi tecrübeyi dikkate almaksızın sömürgecilerin kurduğu ve yönettiği ne idüğü belirsiz yeni yetme devletçiklere atıf yapanlar, milli olamazlar. Öte yandan, bir milletin tarihi tecrübesini o milletin geçmişiyle karıştıranlar ya sırf geçmişe ya da sırf geleceğe saplanıp kalanlardır.
Sayfa 104·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam
İktidar Paylaşımı
Ülkemizde, milletimize uşak olmayı öğretene aydın denir; bunun bir üst makamında da uluslararası şöhrete sahip, Türk bilgini olmayı becerememiş bilim adamları/kadınları yer alırlar.
Sayfa 101·Kitabı okudu
Alıntı
Hafızamızda Balkanlar'ın Karşılığı Var mı?
“Eskiyi koruyamaz isen yeniyle Övünmen fayda vermez geçmişin şan ve şerefiyle.” Ebu Yakup İshak Türki Demem o ki, tarih geleceğe ilişkin niyeti olan milletler için anlamlıdır. Balkanlar da öyle ...
Sayfa 88·Kitabı okudu
Alıntı

Koray

, bir kitabı okumaya başladı
Muhammed Hamidullah
9.2/10 · 279 okunma
Şeker Türk
Iyi oynayan futbolcusunu Avrupa'daki herhangi bir futbolcuya benzeterek idrak edebilen, yapılan her iyi işi "Avrupalı gibi yapmak" sıfatıyla nitelendiren, düşündüğü her konuda "Acaba bu konuda Avrupalılar ne diyor?" diye soran, kendi ülkesinin insanını adam yerine koymak için Avrupa'nın ya da Batı'nın baskısını bekleyen, tüm yaşama pratikleriyle, tüm gelenek ve görenekleriyle 'Avrupalı' gibi davranan kişilerin; tekrar pahasına, Türkiye'de bin yıldır, insanların kanına işlemiş Türkî her şeye başka sıfatlar yükleyerek karşı çıkanların, kısaca, Türkiye'yi Avrupa kültürünün çöplüğü hâline getirenlerin geldiği seviye "shake it up şekerim" seviyesidir. Bu kadar düşük, süfli seviyeden başını kaldırıp da Türkî değerleri tahkir eden bu şeker Türklere söylenecek tek söz şudur: "Biz Türküz, Türki çığırırız."
Sayfa 71·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam