Yaşanan dünyada ne günah cezalandırılıyor ne de iyilikler mükafatlandırılıyordu. Başarı güçlü olana mal ediliyor, hatalar da zayıfların omzuna yükleniyordu.
Acı bir gerçek ama biz çevremizdeki şeylere güzel isimler verme yetimizi kaybetmişiz. İsimler, her şeydir. Eylemlerle hiç uğraşmam. Benim kavgam kelimelerledir. Bu yüzden edebiyattaki kaba realizmden nefret ederim. Kazmaya kazma diyeni, kazma kullanmaya mahkum etmeli. Ona ancak bu yakışır.