İnsanın bütün algısı hissettiklerinden ibarettir.
Peki ya hissetmesi gerekenleri aslında hissetmiyorsa ne olacak?
Kendi duvarlarının ardında bir esirse ne yapacak?
Nasıl çıkacak bu girdaptan?
Ruhun bilincine varmak bu yeryüzünde neden yaşadığımızın da bilincine varmaktır.Neden yaşadığımızı bilmek de özgürlüğün ne olduğunu belirler.Özgürlük insanın kendisini anlamasıyla başlayan bir şeydir. Mananın olmadığı yerde özgürlükten bahsedemeyiz, çünkü özgürlük madde ile değil mana ile algılandığında özgürlük olur.
"Ruhunu ve bedenini faydalı işler için kullan.Özgürlüğün gerçek anlamını kavra."