arkadaş! küfür yolunda yürümek, buzlar üzerinde yürümekten daha zahmetli ve tehlikelidir. iman yolu ise suda, havada, ziya’da yürümek ve yüzmek gibi pek kolay ve zahmetsizdir.
bugünün gençleri, çabuk iş gören bir makine gibi yetişiyorlar. fakat insan asla bir makine olmamalıdır. insanın iyi ile kötüyü, güzel ile çirkini ayırt edebilecek bir kafası olmalıdır. ben bugünkü gençlikte en büyük eksiklik olarak bunu görüyorum. çocuklarımıza başka türlü bir terbiye verelim. yoksa tâlimli köpeklerden farkları kalmayacak.