- Hepsi askerliğe mi ait?
- Başka ne olabilir ki?...
- Askerliğin dışında hiçbir şeyle ilgilenmez misiniz?
- Askerliğin dışında kayda değer bir şey var mıdır?
Sen sevgiline ne verebilirsin sanki? Kalbini mi? Pekala, ikincisine? Gene mi o? Üçüncü ve dördüncüye de mi o?.. Atma be adaşım, kaç tane kalbin var senin?.. Hem biliyor musun, bu aptalca bir laftır: Kalbin olduğu yerde duruyor ve sen onu filana veya falana veriyorsun...
"Senden korkmam ey sultan, cellatlardan korkmadığım gibi. Beni ya öldürür ya ondan da kötüsü bir zindana attırır işkenceler emredersin. Ben zaten bir zindandayım ve her gün kaç kere ölmeyi istediğimi tahmin edemezsin."