Kitap iki novella ve bir kısa öyküden oluşuyor, hepsi birbirinden güzel ve akıcı, yıkılacak yer mi arıyordum bilmiyorum ama Mendel'in yaşadıkları ve sonu beni ağlattı. Zweig'ın savaş karşıtlığına ve bazı düşüncelerine katılmıyordum fakat kitapta duyguları o kadar iyi gecirmiş ki, beynim sarsılmış gibi hissettim okucukca, aşırı basit ama baya vurucuydu. Tavsiye edilir. Okunmalı.