"Ancak ağır hastalandığımız ya da öldüğümüz zaman hatırlıyoruz birbirimizi.O yitirdiğimizin ne iyi,ne eşsiz bir insan olduğunu,ne büyük iyilikler yaptığını,ancak o son demde anlıyoruz."
..Bakınız ünlü İstanbul ressamı Ahmet Yakuboğlu Boğaz'ı resmederken Boğaz Köprüsü'nü çizmiyor.İçine sinmiyor.İşte medeniyetimizi anlamış zevk-i selim sahibi bir sanatçı.İmza sahibi bir pir-i fani..
"Fark etmeden bastığı bir küçük karınca mı vardı,bilmeden incittiği bir zeytin yaprağı veya başını okşamadan geçtiği isimsiz bir yetim;hangi tanrı misafiri kapısını tıkırdatmıştı da uyanamamıştı derin uykulardan;hangi kuşun yuvasını yanlışlıkla bozmuş,hangi nehrin suyunu bilmeden bulandırmıştı."