Spoiler içerir.
Puan vermedi·272 syf.··
2024 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Ağustos 2024 13:54
Kerem zengin bir babanın oğlu ve aynı zamanda hekim. Masal ise kimsesiz ve pavyonda çalışan bir kadın. Peki bunlar nasıl oldu da bir araya geldi. Her ne kadar aşkın gücü deseniz de ben biraz da bilinçaltının gücü derim. Kerem kendisi de anlatmış küçükken babasıyla pavyona gittiğini, babasının pavyondaki kadınlara verdiği değeri annesine ve kardeşlerine vermediğini ve küçük olduğundan babasına karşı onları koruyamadığını vs vs. Kerem babası tarafından sevilse de anne ve kardeşlerine yapılanlara karşı sessiz kaldığı için vicdan yaptı babası gibi olmak istemedi. Doktor oldu . Etrafında çok güzel ve donanımlı kızlar vardı ama o onları istemiyordu. Çünkü onun ezilmiş bir anne ve kardeşleri vardı o da ezilmiş kimsesiz birine aşık olacaktı. Annesini ve kardeşlerini babasına karşı koruyamadı küçükken ama onu herkese karşı koruyacaktı. Kerem Masal'la tanışmadan önce ne kadar pavyondan nefret etse de sonra küçükken babasıyla pavyona gitmesi ve babasının pavyondaki kadınlara değer vermesi onda da değerlidir algısı yarattı. Arkadaşlarının zoraki ısrarıyla pavyona gidiyor. Masal'ın bir bakışıyla etkileniyor. Çünkü o diğerlerinden farklı bakıyordu hüzünlü acısı yüzünü yansımış biri olarak bakıyordu. Kerem bunlardan etkilendi bence. Masal ise Kerem'in gücünden ve bakışlarından. Patronun Masal' a onun doktor olduğunu ve babasının burayı kapatma gücü olduğunu söylemesi Masal'ın Kerem'i görmeden etkilemişti. Kerem'le göz göze geldiğinde gözlerinde şehvet yerine merhameti, yüzümdeki masumiyeti görünce güven duydu. Yakınlık kurdu. Masal her ne kadar ben güzel şeyler hak etmiyorum dese de içten içe hep güzel şeyler istedi. Sevilmek , değer görmek ve fark edilmek istedi. Neden ben Allah'ım dediğinde Allah onun karşısına her şeyi tek kişide bulabilecek Kerem'i çıkardı. Masalın yaptığı
Beni UnutmaDilek Bilgiç Esen · Müptela Yayınları · 2023478 okunma
Elçiye zeval olmaz??
3/10
·328 syf.··
2026 7. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2026 23:53
Merhabalar efendim,bugün okuması benim için çok zor olan bir kitabın incelemesi ile geldim size.İtiraf etmeliyim ki kitabın ilk sayfalarından itibaren belliydi benim buna inceleme yazacağım.Nedenini inceleme içerisinde açıklamış bulunacağım zaten,o hâlde bölumlerimizi tanıtmaya geçelim,isteyen istediği adrese yönelsin 1.BÖLÜM:Neden Bu Kitap? 2.BÖLÜM:Kitaba dair az buz spoiler içerebilen yorumlarım 3.BÖLÜM:Elçiye zeval olmaz mı? 4.BÖLÜM:Kapanış 1.BÖLÜM Sudenaz birçok türde kitap okumayı sever,hatta buna özellikle dikkat eder.Yani aslında dönüp "Sudenaz bunu okumaz ki" diyebileceğimiz kitap sayısı oldukça azdır.Bu kitaba gelirsek...Bu kitapla herhalde yan komşumuz,biricik ablam,yağlamaya fısıldayan kadın olmasaydı baksam da görmeyip diğer kitaplarla ilgileneceğim bir kitap olurdu.Geçen sene bu zamanlar ona okuduğum kitaptan,kitaptaki sömürgeden bahsetmiştim.O da "aaa demek bu konulara ilgilisin,o zaman bunu çok beğenirsin" dediydi.Alış,o alış. 2.BÖLÜM Genelde bu bölüme içten içe bir sevinçle gelirim,"hadi yazalım bakalım kıvamında" fakat buna...buna yorum yazmak o kadar zor ki.Karşımda bir arkadaşım olsa ve ona anlatsam çok kolay olurdu halbuki.Çünkü yapacağım şey ağzıma geleni söylemek " ha bir de..şu vardı" diyip örneklendirmek olurdu.Kesinlikle kafa karıştırıcı ama sohbet için garipsenmez,hatta arkadaşımın anlık tepkileriyle güzel bir diyalog olurdu.Velhasıl şu an yazacaklarım oldukça karışık ve hebele hübele sinirden ne diyeceğini şaşırmış vaziyette gelebilir.Beni okurken en çok zorlayan bu olayın gerçek hikâye olarak aktarılması.Zorlandığım kısımlarda tabii ki sömurgenin vahşeti ve gerçeği var fakat ondan ziyade neyin ne kadar gerçek olduğunu bilmememden kaynaklanıyor.Belki karakterler gerçektir fakat o diyaloglar,o betimlemeler...Aman Allah,bu konuda akıllara
İncir KuşlarıSinan Akyüz · Alfa Yayınları · 202433,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2026 131. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 17 Mayıs 2026 23:46
"ŞAMANİZM VE İSLÂM" İslam’ın hâkim ve muktedir olacağına inanılıyordu. Müslümanların, kâfir efendilere tabi olacağı ve onlara boyun eğeceği bir durum içerisinde olacaklarına dair ne bir açıklama ne de bunun bir tesellisi vardı. Moğolların, beklenmedik seviyede hızlı fetihleri, Müslümanları şaşkına çevirdi ve onları derin bir hüsrana sürükledi. Kuran "Allah, müminlerin aleyhine kâfirlere [onları yenebilecekleri] hiçbir yol vermeyecektir" diyorken, Allah'ın inançsızların Müslümanlara galip gelmesine izin vermiş olması nasıl mümkün olabildi diye düşündüler. Günümüzde farklı inanç sistemlerini anlamak, kültürel çeşitliliğe saygı duymak açısından büyük önem taşıyor. Şamanizm ve İslâm, kökenleri, inanç esasları ve uygulamaları bakımından oldukça farklı iki dünya görüşüdür. Şamanizm, insanlık tarihinin en eski inanç sistemlerinden biridir. Temelinde doğa ruhları, atalar ruhları ve gökyüzü tanrısı inancı yatar. Şaman adı verilen din uzmanları, transa girerek ruhlar âlemiyle iletişim kurar, hastaları iyileştirir ve topluluğa rehberlik eder. Şamanizmin temel özellikleri: Çok tanrılı/ruhçu yapı Doğanın kutsal sayılması Trans ve ritüel danslar Hayvan sembolizmi Totemizm İslâm ise yaklaşık 1400 yıl önce Hz. Muhammed (sav) aracılığıyla vahyedilen, tek Tanrı inancına (tevhid) dayanan son ilahî dindir. Kur'an-ı Kerim ve sünnet temel kaynaklardır. İslam'ın temel özellikleri: Kesin tevhid (Allah'ın birliği) Vahiy ve peygamberlik Melek inancı Ahiret ve hesap günü Namaz, oruç, hac gibi ibadetler Temel Farklılıklar Tanrı Anlayışı: Şamanizm'de genellikle yüce bir gök tanrısı (Tengri) yanında birçok ruh ve ilah bulunur. İslam'da ise Allah'tan başka ilah yoktur. İbadet Şekli: Şamanlar davul, dans ve bitkilerle transa girerken; İslam'da ibadet namaz, dua, zikir gibi bilinçli ve tertipli
Edebiyat
Şamanizm ve İslamKolektif · Pinhan Yayıncılık · 202247 okunma
Beklenti kurbanı olduk
6/10
·48 syf.··
2026 4. kitabı
Deadpool karakterini sever ve birçok çizgi romanını okumuştum. Spider-man'la yan yana göremek beni heyecanlandırdığı için beklentiye girdim. Fakat çok çıtır çerez, ortalama bir çizgi roman okumak beni üzdü. hikaye, kurgu,şakalar,göndermeler hepsi deadpool standartlarının altındaydı bana göre. Yine de keyif aldım bu arada, sıkıcı değildi. okuduk ve bitti
Avenging Spider-Man 4Zeb Wells · Marmara Çizgi Yayınları · 2015114 okunma
9/10
·400 syf.··
2026 44. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2026 04:10
Selamlarrr Pukka' dan çeviri kitap okumayı acayip seviyorum. Beni dünyanın derdi, tasası, stresinden çok güzel uzaklaştırıyor Ve ben yine çok severek okudum. Keyifli vakitler geçirtti bana okurken. Kesinlikle belirtmeliyim ki vakti olanlar için saatler içerisinde bitebilecek bir kurgu. Hem küçük kasaba, hem hokey hem kovboy üstüne bir abimin arkadaşı tropeler'i ile de göz dolduruyor doğrusu. (Severiz, yer yutarız) Şimdi gelelim kitabımızın konusuna; Cece, nişanlısının kendisini aldatması üzerine herşeyi ardında bırakarak hayatında temiz bir sayfa açmaya karar verir. İlk işi de ailesinin yaşadığı kasabaya, çiftliğe dönmek olur. (Dönüşümüz bile olay gülmekten yerlere yattım ) Orda ise yıllardır adam gibi karşılaşmadığı, çapkınlıklarıyla hatırladığı hatta beraber büyüdüğü Nash ile karşılaşması kaçınılmazdır. Üstüne üstlük iş ararken de Nash' ın bir nevi kucağına düşüyor desek yeridir. Cece' nin işleri koordinesi ile Nash' la uyumları cidden bambaşka bir seviyededir. Ve aslında özellikle Cece, Nash' ı yeniden tanıyor gibidir. O çapkın adamdan eser yoktur ve Cece' ye dünyada ondan başka kadın yokmuş gibi bakar. Aralarındaki tutku cızırtılarını daha ilk andan hissediyorsunuz ve güçlü çekimleri ateşli sahnelere de gebe oluyor ( tam bir Green flag erkek olan Nash' ı yatakta baskın görmek hakikaten bayağı iyiydi İlerleyen sayfalar da bir eski nişanlı krizimiz nüksediyor. ( o kadar tiksinç bir karakter ki okurken sinirden delireceksiniz ) Serinin devam kitapları muhtemelen Cece' nin abileri olacak diye düşünüyorum ve dehşet merak ediyorum. Çıtır çerez, dostluk bağlarının sağlam olduğu eğlenceli bir kurgu arayanlara tavsiyemdir. İyi Okumalar Dilerim
Dizginleri YakalaPaisley Hope · Pukka Yayınları · 202671 okunma
Seriye başlıyoruz
6/10
·68 syf.··
2026 1. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 05 Mayıs 2026 00:00
Serinin tümünü bitirdim Altta genel yorumum var. Bu sayıya gelecek olursakÇıtır çerez hızlı bitereceğiniz bir çizgi roman olmuş. Spiderman ve Rulk'la yeraltına iniyorsunuz. Hikaye klişeden çıkmaya çalışmış fakat çok da çıkamamış gibi. Çizimler paneller bi tık daha iyi olsa 7 verirdim. Fakat 6 laik gördüm. Seriye devam edeceğiz bakalım, ben hulk veya Rulk seven biri değilim ondan da puanım çok yüksek olamadı. Seriye genel bakış 7/7 : 7 sayıyı da bitirdim öyle güncelliyorum burayı : okumanız gereken bir baş yapıtlık yok ortada. Çoğu çıtır çerez ortalama işler. Çok uygun fiyata denk gelmedikçe almayın, ya da bir yerlerden bedava okuyabileceksiniz okuyun. Fakat büyük paralar vermeyin ya da beklentiye girmeyin.
Avenging Spider-Man 1Zeb Wells · Marmara Çizgi Yayınları · 2015104 okunma