Eğitimin iyisi müzikle, matematik ve filolojiyle, bir de sporla olur. Bunu sağlayamadığınız sürece istediğiniz kadar okul açın;netice değişmez. Neden biliyor musun? Zira tarihi zamandan geriye gittikçe, sağlam bir filoloji(dil bilgisi) ve metin okuma ustalığı gerekiyor. Dünyanın dibine inmek için bu gerekir. Coğrafya da bu vasfı tamamlar. Bir toplum ancak filoloji bilgisine sahipse bütün zamanları kontrol ediyordur. Bir toplum musiki ve matematikten anlıyorsa bütün insanlıkla irtibat kurabiliyordur, dünyalı olmuştur.
Şimdiki gençlere söylüyorum, zahmetten kaçmayın. Tren mi var, atlayın ;yol mu var, gidin. O yaşlarda yeni yerleri görmenin zevki başkadır. Tecrübeyle görmek de güzeldir ama gençlik enerjisiyle dolaşmak bir başkadır.