Tan

Senin düşündüğünden fazla mı düşünüyordu? diye sorsam kendime, onu en kötüsünden masum kılan hafiflik tininden başka bir şey görmem. Son derece sorumsuz bir varlık, bir o kadar az suçlu, bir deli gibi ve en küçük bir delilik belirtisi göster­meyen ya da bu deliliği her zaman içinde saklayan, hiç yanılmayan: gözlerdeki bir yanmaydı. Onu bir hataya çekmek gerekiyordu, sadece onun için, yiti­rilmiş hata hissini yeniden icat etmek gerekiyordu. Düşüncelerden bahsediyordu: ne kadar hafiflermiş, nasıl anında yükselirlermiş, hiçbir şey bulandır­maz, hiçbir şey dayatmazmış onları. "Ama onları acı yapan da bu değil midir?"- "Acı? Hafifçe acı."
Sayfa 10·Kitabı okudu
Edebiyat
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Gerçek olan şu ki yalnızca kapı­mın önünde durduğunda duyuyor değilim onu, durmadığında da duyuyorum. Karar vermek zor bu konuda: Hala geliyor mu? Çoktan gidiyor mu yoksa? Kulak bilmiyor bunu; sadece kalp atışı orta­ya çıkarıyor.
Sayfa 8·Kitabı okudu
Edebiyat
Ben gizemi, batık, karanlık kısım olarak adlandırıyorum. Sorun ile gizemi ayıran Gab­riel Marcel’di. Problem benim önümdedir, benim dışımda, bir nesne gibi, saydam, kanıtların aydınlığı içinde ve gün gibi apaçık, oysaki gizem, ben gizemin içindeyimdir.
Sayfa 47·Kitabı okudu
Felsefe-Düşünce
Kendimden biraz fazla, biraz eksiktim: her halükarda bütün in­sanlardan fazla. Bu "biz"de, yeryüzü, elementlerin gücü, bu gökyüzü olmayan bir gökyüzü, bir yük­seklik ve sükünet duygusu, aynı zamanda karanlık bir zorlamanın acılığı var. Bunların tümü onun karşısındaki ben' dir ve o hiç gözükmez neredeyse.
Sayfa 7·Kitabı okudu
Edebiyat
bir inançsızın ölüm karşısın­daki tavrı, onun yaşam karşısındaki tavrıdır derdim. Aynı, Spinoza’nın, Platonun tam aksine dediği gibi, bilgelik ölüme değil yaşama dair bir düşünüştür. Bana gelince, ölüm felsefe­sinin yaşama ilişkin bir düşünüş olduğunu söylerdim. Bana öyle geliyor ki ölüm karşısında takınılan tavır, aslında yaşa­mın içerisinde bir tavırdır.
Sayfa 41·Kitabı okudu
Felsefe-Düşünce