İnsan hayatının geleneksel akışına bakarsak erken dönemlerin daha beden odaklı, son dönemlerin ise daha düşünsel olduğunu görürüz. Ama toplumun desteklemediği bu seçeneği hayata geçirmek çok az kişiye nasip olur. Farklı yaşlarda neler yapabileceğimiz ve yaşın ne anlama geldiğiyle ilgili fikirlerimizin birçoğu oldukça keyfidir -cinsellikle ilgili klişelerimiz kadar keyfi. Bence genç-yaşlı kutuplaşması ve eril-dişil kutuplaşması insanları kalıplarla düşünmeye iten en temel iki klişe. Gençlik ve erkeklikle özdeşleştirilen değerler insanoğlunun normları kabul ediliyor ve geri kalan her şey daha kıymetsiz veya aşağı görülüyor. Yaşlılar bu aşağılık duygusunu çok derinden hissederler. Yaşlı olmaktan utanırlar.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsanların eylemlerini ve iyiliğe ya da kötülüğe yönelmesini belirleyen şeyin doğanın insanlara verdiği mizaç olduğu, yaşamlarının farklı koşulları, eğitimi, toplumları olduğu açık değil midir?
Bir karanlığa bakıyorum bir de zamana
ay büyüyüp bir gül oluyor ellerinde senin
ve ancak yeni bir yorumu oluyor aşkın
saçlarından sızan bu karanlık yağmur
ayın çağıltısıyla tutuşuyor begonyalar
Saçlarındı diye düşünüyorum ömrümüzü
çözdükçe savrulan rüzgârdı saçların
ve ikide bir aklıma düşüyor aynı soru
-Aşkı bilmiyorsam nasıl değiştiririm
kendimi, seni ve bütün dünyayı
Ben şahsen sorumluluğu üstlenmeyi severim. Özel hayatımda ne zaman fırtınalar kopsa, örneğin yanlış kişiyle birlikte olduğum veya hayatım herhangi bir nedenle çıkmaza girdiği için bir karışıklıkla yüzleşmem gerekse (herkesin başına gelen şeyler), başkasının hatası olduğunu söylemek yerine her zaman sorumluluğu almayı tercih ederim. Kendimi kurban olarak görmekten nefret ederim. "Şu kişiye aşık olmayı seçtim ve pisliğin teki çıktı. Benim seçimimdi," derim. Başkalarını suçlamayı sevmem çünkü kişinin kendisini değiştirmesi başkalarını değiştirmesinden çok daha kolaydır.