Sultan

Sultan
@leknin_liatris
Tell me my dear, "Can a heart still break once it's stopped beating?"
Puan vermedi·416 syf.··
2025 3. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 12 Mart 2025 00:19
Spoiler içerir "1949 yılında yayınlanan Yalnızız bireyin iç dünyasını, toplumsal değerlerle çatışmasını ve insanın varoluşsal yalnızlığını ele alan psikolojik ve felsefi bir romandır." >Roman boyunca hep bir çatışma hep bir ikililik söz konusudur. >Karakterlerin hepsi eksik kusurlu ve yalnız bir karakteri simgeler. >Kitap yer yer felsefe-psikoloji-üst kurulaca bir metin oluşturur. Başlıca karakterker: Samim, Besim, Selmin, Mefharet Hanım, Ferhat, Meral, Necile Bey... Genel olarak İstanbul'un zenginlerinden mirasyedi karakterleridir. >Kitap 3 bölümden oluşmakta. 1.BÖLÜM Baş karakter Samim'in köşkünde başlar. Mefharetin kızı Selmin'in hamile kaldığını öğrenmesiyle Samim'den (kardeşi) şüphelenmesiyle başlar. Bunun sebebi ne kadar ağzını arasa da çıt çıkmayan kızı ve Samim'in gizli bir dünya ve bir kadından bahsetmesi. Mefharet gizlice kardeşinin romanını okuyor ve bahsettiği gizli kadının kızı olduğunu düşünüyor. Sonrasında yaşanan olaylar gerçekleri ortaya çıkarıyor. Selmi'nin yalan söylediği, annesinin nişanlısı Ferhat'a olan tutumunu beğenmediği için intikam almak istediği ve hamileyim yalanınj uydurduğu ortaya çıkar. Bu olayın çözülmesi ile 1.bölüm biter. 2.BÖLÜM Meral ve Sermin eski okul arkadaşıdır (Samimin eski sevgilisinin (Necile) kızı Meral'dir.) Meral'in arkadaşı Feriha yaşlı sevgilisi ile Paris'e gider ve Meral ona özenir Feriha Şakir adındaki adamı Meral'e önerir. Şakir yaşlı bir zengindir. Feriha metres hayatına Meral'i de katmaya çalışır. Bir gece kaçma planlar yaparken abisi yakalar ve kaçamaz. Depresyona giren Meral intihar etmeye karar verir. İntihar etmeden önce son bir Sigara içmek ister. Çakmağında benzin kalmamıştır, elleri titrediği için tüpe doldurulan benzin üzerine dökülür... 3.BÖLÜM Necile, meralin dadısı ile birlikte yaşıyor. Son günlerde
YalnızızPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 202527,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·272 syf.··
2024 21. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 29 Kasım 2024 20:31
Spoiler içerir. Bu kitap Ahmed Günbay'dan okuduğum ilk kitap oldu. Oldukça beğendim ve başka kitaplarını da okuyacağım. Sürükleyici ve keşke önceden okusaydım daha çok severdim dediğim bir kitap. Ablamdan öncesinde yazarı duymuştum ama hiç kaale almamıştım, pişman olmadım değil açıkçası;) ~ Konusuna gelirsek Hasret adındaki bir kızla başlıyor kitap. Hasret biraz mazlum, çekingen, kibar ve iyi bir kız. Hayalleri var gerçekleştiremediği daha doğrusu öyle sandığı desem daha doğru olur. Suat ise sıkıntılı bir tip ama yazar böyle kötü emelli bir tipe bile sayfalar ayırması takdir edici lakin ben yazsam Suat'ı gömerdim. Yazar onun düşüncelerine, hayata bakışına bile yer vermiş. Açıkçası ben ilk başta aşk üçgeni üzerinden gider sanmıştım fakat olaylar tahmin ettiğimin dışında ilerleyince kitabı bir solukta okudum. Dursun yani Hasret'in babasının Suat'ı(kendisi tam bir pislik) öldüreceği en bariz gerçekti ama insan bi durup acaba olmaz mı diye düşünmüyor değildi. Dursun'un odasına girip bir şey demeden Suat'ın yanına dönerken silahı aldığı barizdi ama sakin tavrı insanı ikilemde bırakıyordu. Herkesin önünde vurmasını hele hiç beklemiyordum ne yalan. Suat'ın Hasret'e olan sevgisinin de yapay olduğu aşikardı zaten. ~ Kitabın Hasret'in oğlu olan Armağan'la devam etmesini beklemiyordum. Hasret'in yaşadıklarından olaylar devam eder hatta bebek en sonda büyür gibi bi düşüncem vardı ama Armağan büyüdü ve olaylar onun etrafında tekrar şekillendi ki bence güzel de oldu. Betimlemeleri, içinde şiirlere yer vermesi de ayrı bir güzellik katıyor. Ben yazarı çok başarılı bulduğum için diğer kitablarını da çok merak ediyorum. Okumaya da başlayacağım. Tavsiye de ederim okumaya değer. ~ Sayfa 250 de Hasret'in tekrar sevdiğinden evlenme teklifi aldığında, "Körfezdeki dalgın suya bir bak,
Günahın RengiAhmed Günbay Yıldız · Timaş Yayınları · 20121,448 okunma
8/10
·318 syf.··
2024 12. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 02 Ağustos 2024 22:14
Uzun zaman sonra okuduğum en sürükleyici kitaplardan birisiydi. Ben genel olarak uzun kitaplardan hemen sıkılan birisiyim ve ilk başta ön yargılıydım lakin bu kitap ön yargımı kırdı. Açık ara okuduğum en iyi kitaplardan diyebilirim. Karakterleri, sürükleyiciliği ve olay örgüsünün tatlı işleyişi tam ağızlara layık. İnanır mısınız kitaba başlama sebebim kapağı yüzünden. Gerçekten çok özgün bir tasarım olmuş bence. Sanki gerçekten kitabın üzerinde açık unutulmuş bir TV var gibi. Eski tarzda olduğunu görünce (bir de tüfek, arka kapakta düşen uçak, matkap ve beyin resimleri) eski zamanda geçen bir polisiye romanı havası almıştım lakin kitap, günümüze yakın hatta gelecekten harmanlanmış ama geçmişle bağlantısı da bi o kadar kuvvetli. İlk başta bi tık anlamaya gayret göstermedim ve sıkıcı bi kitap zannettim ama gel gör ki ip uçlarını hep kaçırmışım. Size tavsiyem okurken ilk bölümde verilen ipuçlarını kaçırmayın. Yoksa benim gibi sonunu okuyunca ağzınız bir karış açık ne olduma dönersiniz. Konusuna girmek istemiyorum çünkü ben spoiler almaktan ve vermekten pek haz etmem ama şunu diyebilirim ki bir 100 yaşındaki adamın ağzından okuyabileceğiniz en iyi kitap. Ha bir de arka kapakta bence fazla spoiler var sanki özet geçmiş gibi olmuş bi tık orayı okumadan başlayın derim. :) Murat Menteş
Ruhi MücerretMurat Menteş · April Yayıncılık · 201818,3bin okunma