"Gitmeli," diye bağırdı kız, "bu tek çaremiz baba. Onun Gregor olduğunu kafandan atmak zorundasın sadece. Esas
felaketimiz, onca zaman buna inanmış olmamız. Ama nasıl Gregor olabilir ki? Eğer Gregor olsaydı, insanların bir hayvanla
bir arada yaşamasının mümkün olmadığını çoktan anlar ve kendi isteğiyle çekip giderdi. O zaman bir kardeşimiz olmazdı,
ama yaşamaya devam ederdik ve onun anısını onurla yaşatırdık.
Kaybettiğimiz bir şey var! İslam toplumu merhamet ve adalet üzerine kuruluydu. Biz bunu kaybettik. İslam dünyasında sosyal adaletten neden söz edemiyoruz? Eğer biz Kur'an'ı doğru anlasaydık bunu topluma da aktaracaktık. Allah'ın nimeti herkese yetecek kadar boldu.