Evliya Çelebi Seyahatnamesi (1.Kitap - 1.Cilt)
“Ülkeleri stalklamak” Sağolsun Google maps ve street view ile son 1.5 - 2 yıldır bunu çok sık yapıyorum. Gözlerimi kapattığımda oraları çok iyi hayal edebilmek için…Gezmek için oku adam ol işini gücünü eline al…böyle böyle ömür bitiyor hiç bir yeri gezemeden… hala evdeyiz hala..
Dedim ki şu güzel dünyayı gezemiyoruz madem okuyalım.
Belki biraz zor olacak ama, bu kitaba başladım. Tümüyle bilgi dolu. Gezmeye aşığım, öğrenmeye de. Ancak bu kitabı sindirmek için bir kere değil defalarca okumam gerekecek gibi duruyor.
Bakalım neler olacak…
Uzun sürebilir bitmesi dili ağır.
Ölü şimdi o, beni büyüten ve avutan,
Ölüm şimdi o gençlik dünyası
Göğsün, bir zaman bir gökyüzü dolduran
Ölü ve sefil bir biçilmiş tarla gibi;
Ah! Bahara kaygıları söylüyor
Hâlâ, eskisi gibi, dost, avutucu bir şarkı,
Ama bitti hayatımın sabahı,
Kalbimin baharı soldu çoktan.
Ebediyen aç kalacak en sevgili sevgi, *Sevdiğimiz şey, bir gölgedir sadece,*
Gençlik altın rüyalarda öldüğünden,
O dost doğa da öldü benim için;
Fark etmiyorsun o neşeli günlerde
Vatanının sana bu kadar uzak olduğunu.