Nayad

Nayad
@limnatides
"Kendi yolunu bulamayan, bütün yolları boşuna yürür." Oruç Aruoba
Şimdi ne yapacak? Dünyayla nasıl alaka kuracak? İki seçenek var diyorum, bir üçüncüsü yok. Ya onu kesif bir saçmalık duygusu bütünüyle ele geçirecek: Farkı yok, olduğu gibi ânı yaşayacak. "Mana" kayıp olduğu sürece, "mantık" var olmadığı sürece ve "zorunluluk" sadece hayal ürünüyken nasılsa olacak olan olur. Veya yeniden dirilip kalkacak. Bu da diğer seçenek.
Sayfa 72
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben de arabada hep yaptığım gibi camı aralayıp kuşları izliyorum. Bir alçalıp bir yükselirken, kanatlarını önce çırpıp sonra dümdüz gererken harika görünüyorlar ama hemen her şey uzaktan öyle görünüyor. Sadece uçtuğuna aldanıp kuş olmak isteyemezsin ki...
Derdinizi gerçekten anlayan birine anlatırsanız dert azalmaz, artar.
Hepsine inanmış görünüyorum, neticede burası büyük bir tımarhane ve benim gücüm kimseyi iyileştirmeye yetmez.
Kendini ailene ait hissedemeyebilirsin veya arkadaşlarına.. İçinde ömür boyu bir yabancılık hissiyle yaşayabilirsin, kendimden biliyorum. Ama işte bir yazı okursun; hiç gitmediğin yerlerde, hiç tanışmadığın insanlar arasında yerin olduğunu anlarsın; anlaşıldığın yere aitsin çünkü.
Sayfa 175