‘’Halkın cahil kalmasına seyirci kalmak büyük ayıp ve suçtur,’’ diyordu Snellman. ‘’Bir aydının, bu durum karşısında sessiz kalması cinayettir. Devlet dediğimiz şey üst katları gösterişli, alt katlarıysa kasvetli bir bina değildir. Halkın çoğunluğunun eğitimsiz kalması devletin suçudur. Bu eğitimsiz bırakılmış insanların ülkelerinin zenginliklerini kullanmayı bilmeden öldükleri söyleniyor. En büyük vahşet bu ülke insanının ilerlemesine kayıtsız kalmaktır…’’