Cehennem ve cennet sanıldığı gibi yukarılarda değil, burada bizim yanı başımızdadır. Dünyada birkaç yıl süren davranışların ebedi bir cezayı hak etmesi anlamsızdır. Sonu olan bir nedenin, sonsuz bir sonucu olamaz. Bu durum en başta değişmez doğa ve evren kanunlarına aykırıdır.
Karma, ceza kavramıyla çoğu kez karıştırılmaktadır. Karma ceza değil, sadece harekettir. Hareket birçok şekillerde olabilir. Doğuştan, iyi, kötü ya da iyiyle kötü arasında geçiş olarak hizmet veren nötr hareket olabilir.
Yaşadıklarımızdan çok yaşayamadıklarımızın yorduğu bu hayatta, hiçbir yaşanan, yapılan, ‘’Acaba yaşasaydım, yapsaydım nasıl olurdu?’’ sorusu kadar ağır değildi.