"Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilininen bir kuyuya inecek bir kahraman bulmak,muhakkak ki dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır."
Melih Cevdet Anday katıldığı bir programda şöyle demişti:
"Her insan gençliğinde yazar."
Gençlik öyle bir şeydir ki sanki tüm dünyanın yükünü sırtlanmış gibi hissedersiniz, ayağınıza değen bir taş parçası bile yabancıdır sizin için. Ararsınız, kovalarsınız bir anlam bulabilmek için. Sorguladıkça büyürsünüz, büyüdükçe taşarsınız, taştıkça yazmaya, okumaya, izlemeye muhtaç olursunuz. İşte bu yüzden her insan gençliğinde yazar çünkü her genç yeni doğmuş bir bebeğin dünyadan habersiz olduğu kadar yaşamın acısından, neşesinden, kederinden, aşkından, sorumluğundan habersizdir.