(...) "of anlatamıyorum. ben şimdi güzelliğin herkesin bildiği kurallarından dışarı çıktım. güzel sanatları, estetiği her bir şeyi inkâr ediyorum... siz ne iseniz güzellik işte odur. sizi her ne şekil ve sıfatta bulursam ona kendim için güzelliğin kendisi diyebileceğim... sanatın da ölçülerini ondan ibaret diye hükmedeceğim..."
"belirtilerin, hastalığın, gizlerin var olması için pek çok neden var. bunların çeşitli bölümleri, yönleri, birbirini besliyor, iç içe geçip birbirlerini güçlendiriyor. böyle olmasaydı, filan ilaçtan yüklü bir doz verir ya da kısa bir hipnoz yapar, sonra da 'haydi, delilik, çek git!' derdik ve iş çok kolay olurdu. ama bu belirtiler birçok gereksinmenin ürünü ve pek çok amaca hizmet ediyorlar; bunları yok etmeye çalışmak onun için bu kadar üzücü oluyor."