Nida

Nida

, bir kitabı yarım bıraktı
George Orwell
8.5/10 · 200,3bin okunma
Rabia Çekim isimli okura yanıt verildi
Nida
İnşallah
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kitap okumaya yeni yeni geri dönüş yaptım. Önceden de okurdum fakat istikrarlı bir okur değildim. Kitap okurken nelere dikkat etmem gerekir? Tavsiye verebilir misiniz?
Nida
Konusu kesinlikle ilgi alanınız olsun ve ince kitaplardan başlayın ki sıkılmadan kitap bitirip motive olun
Ne düşünüyorsunuz?
her gencin başına gelir. işlediğiniz kabahatten ötürü babanızdan dayak yemişinizdir veya dayak atma gibi bir huyu olmadığından sinirini atmak için size bağırıp çağırmaktadır. parlama kısmı geçildikten sonra azarlama kısmı gelir. babanız sizi karşısına oturtur (daha sonra "hadi şimdi kaybol karşımdan gözüme gözükme" demek için belki de). zaman zaman tatlı dille, zaman zaman alevlenip parlayarak bir yarım saat boyunca sizi paylar. işte bu sırada, boynunuz kıldan ince halde suçunuzu kabul ettiğinizi belirtircesine başınızı önünüze eğip, öylece yere bakmaktan başka çareniz yoktur. yerde de halı vardır tabi. babanız aynı uyarıları elli beşinci kez tekrar ettiği için sıkılır ve halının desenlerini incelemeye başlarsınız. soyut desenleri somut nesnelere benzetirsiniz, çiçek desenlerinde uzaylı kafaları görürsünüz ya da "vay anasını, nasıl da dokuyorlar şu halıları" diye hayret edersiniz. işte ona geleceğim. efendim, türkiye'de halı dokumacılığı ve kilimcilik dünya standartlarının çok üstünde bir konumda gelişmişse, bunun nedeni apaçık ortadadır. yüzyıllardır babalardan işitilen azarlar, bazılarımızın halı-kilim dokumacılığına merak salmasına ve bu alanda önü alınmayan bir gelişmeye yol vermiştir. ayrıca bu durum kimi doğu medeniyetlerine özgü bir hadisedir. çünkü doğu ailesi son derece ataerkil olup, baba kudretinden sual olunmayan mutlak otoritedir. o ne derse o olur. çocuğun söz söylemeye hakkı yoktur (bak bir de cevap veriyor!.. çaaat!!). başını eğip halıya bakar ve kararın açıklanmasını bekler. batının bireyci toplumunda ise babadan papara yiyen çocuk hemen kendi özel odasına koşar. kapıyı kitler. baba da ne söyleyecekse kapalı kapının ardından söyleyip kös kös salona döner. gerçi zaten o evde incelenecek halı, kilim falan da yoktur ama neyse.
1000Kitap
Nida
Çok ilginç bir bakış açısı gerçekten hiç bu yönden düşünmemiştim.

Nida

, bir kitap okudu
8/10
·245 syf.·
21 günde okudu
·
2024 8. kitabı
New Scientist
8/10 · 1 okunma
Diana isimli okura yanıt verildi
Nida
Astrid tabii efendim c15 senin ingilizce seviyen

Nida

, bir kitap okudu
8/10
·245 syf.·
21 günde okudu
·
2024 8. kitabı
New Scientist
8/10 · 1 okunma
Diana isimli okura yanıt verildi
Nida
Astrid a2 iyiyse evet iyi haklısın🤓