"Yaşanılanlar, görülenler ve öğrenilenler ne kadar acı olursa olsun, macera insanoğlu için büyük bir nimetti. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu Dünya'nın şahidi olmaktı."
Kitap o kadar güzel ki...Masalsı bir anlatımı var;hiç böyle bir şey olur mu ne alaka demiyorsun,gerçeklik aramıyorsun.Tarihle ilgili ama kanıtlara tarihlere yer ve kişi adlarına ihtiyaç duymuyorsun.Çünkü bu kitabı okuyorsan yaşamın gerçeklerinden uzaklaşıp hayaller alemine dalmak,masal dinlemek istiyorsun.Hatta kitap bittikten sonra bu dünyada benim düşümde var diye düşünmekten alamıyorsun kendini.Kısacası çok tatlı bir kitap.
''Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne
allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar
oynasınlar türküler söyliyerek yıldızların arasında
dünyayı çocuklara verelim
kocaman bir elma gibi verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi
hiç değilse bir günlüğüne doysunlar
bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
çocuklar dünyayı alacak elimizden
ölümsüz ağaçlar dikecekler ''