Ağlıyorum şimdi bir tabutun önünde
Biraz sonra eve gidip bir şiir yazacağım
Yaşamın güzelliği üstüne.
Can çekişirkenki çığlıkları bir insanın
Karışıyor, yeni doğmuş bir bebeğin
İlk çıkardığı o sese.
Ahmet Erhan
göğsümde
tam düşecekken düşmemiş
durmadan yükselen bir güvercin var
yaşıyor olmanın ensemde yarattığı alçalma izi
buruk tadı
belki gidemedim ama
çok iyi toparlanma sesi çıkardım ben sevgilim
çok iyi yürüme
çok iyi unutma
çok iyi yaşama
"Ben Meksika'da Zapatista'ysam; San Francisco'da eşcinselim, Güney Afrika'da Siyahım, Avrupa'da Müslüman'ım, Amerika'da Chicano'yum, İsrail'de Filistinliyim, Almanya'da Yahudiyim, Bosna'da barış savaşçısıyım. Türkiye'de Kürd'üm. Herhangi bir metro istasyonunda akşamın 10'unda, yalnız bekleyen kadınım. Herhangi bir ülkedeki topraksız köylüyüm. Herhangi bir şehirdeki işsiz emekçiyim."