Sorunlar, krizler , buhranlar hep olacak... Çünkü bu dünya bir kevn ü fesad yani" oluş ve bozuluş" alemidir. Hem kozmik hem de toplumsal düzlemde varlık hep oluş bozuluş, sorun çözüm, inşa imha sarkacında gidip gelir. Sorunsuz bir dünya yok. Olsaydı bu, dünya değil, cennet olurdu.
Benim dinim benim aklımı, mantığımı ve vicdanımı yok sayan tekliflerde bulunmuyor . Tersine "Bak, gör, oku, anla, tahlil et, sorgula, çıkarım yap. Sonra elde ettiğin bu doğru bilgi ve sağlam ahlâkî değerler temelinde adil bir dünya inşa et." diyor.