Erkeklerin ve kadınların rollerini, haklarını ve görevlerini biyolojiden ziyade mitler belirlediğinden erkeklik ve kadınlık kavramları bir toplumdan öbürüne çok ciddi ölçülerde değişiklik gösterir.
Orada ne gördüm? Pek az şey; ruhsuz gökdelenlerin dibindeki satıcı kadınları, sokaklarla ,duvarlarla, direklerle, boş arsalarla aşinalık kuran çocuk kalabalığı, gülümseyen ve göz kırpan ve salınarak uzaklaşan zamanın eskitemediği kadınların gözleri.
Başka zamanda ,başka örflerde babanın çocuk baktığı, ananın çalışıp üne kavuştuğu bir çift ile dalga geçilirdi. Ama biz böyle mutluyduk. Ben daha mı az erkek , o daha mı az kadın oluyordu?