Sibel Gns

Sibel Gns
İnsan kendi kendinin eseridir..
10/10
·279 syf.··
2024 40. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 22 Eylül 2024 21:46
Kitap yazarın bazı yazarlar hakkında düşünceleri, çeşitli yerlerdeki konuşmaları, gazetelerdeki yazıları ve ropörtajlardan oluşan bir derlemedir. O yıllardan bu yana değişen pek de bir şey olmamış. Nedense hep yerimizde sayıyoruz. Hiç mi değişmez Bi şeyler. Yaşar Kemal'i gerçekten çok sevdim. Kitaptaki yazıların, kişiliğini, düşüncelerini çok net ifade eden yazılar olduğunu düşünüyorum. Ülkemizde değeri bilinmemiş ve yanlış anlaşılmış bir kişilik çoğu zaman. Yazılarını okuduğumda ülkesini, kültürünü, insanını çok seven bir şahsiyet gördüm. '' Bu ülke dara geldiği zaman, gene mucizeler yaratabilir.'' Yaşar Kemal' den öğrenilecek çok şey var.
Zulmün ArtsınYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 2020735 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·210 syf.··
Beğendi
·
2024 32. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 30 Ağustos 2024 14:25
Kitap köyleri gezerek halk ürünlerini derleyen bir gezginin tarlasını öküzüyle süren yaşlı Fugui ile karşılaşması ile başlar. Gençken kumarda tüm ailenin malvarlığını tüketen Fugui biranda gerçek yaşama adım atmıştır. Kitapta Xu ailesinin geçirdiği açlık sefalet yoksulluk ve ölümler ele alınıyor. Fakat bu ölümler kitabın ismiyle çelişmektedir. Beni en çok Frengxia etkiledi. Ailesinin direği gibiydi. Yaşadıklarını hak etmemişti. Küçük Young güzel çocuk kuzularını hep çok sevdi. Fugui her şeyini kaybetmiş bir adam olmasına rağmen yaşamak zorunda olduğunun farkındadır. Bunun yanında kitapta Çin’ inin geçirdiği siyasi süreçler(kültür devrimi, komünizm öncesi sonrası, Mao nun yönetimi ele geçirmesi) Xu ailesi ve toplum üzerindeki etkilerini okurken fark edebilirsiniz.İnsanlık hallerini çok fazla hissettiren bir kitap bunun yanında klasik değerinde olduğunu söylemek de mümkün Akıcı bir üslupla yazılmış ve incelemeye değer bir kitap…
İnsan ve Hayat
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,7bin okunma
10/10
·639 syf.··
2024 21. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 22 Nisan 2024 18:45
İlk defa inceleme yazıyorum. Etkisi üzerimde taze duran İnce Memed serisi bugün bitti. Uzun zamandır okumak istediğim bir seriydi. Bugün İnce Memed 4 bitince inceleme yazmaya karar verdim. Pek inceleme değil de kendi gözlemlerim. Bu kitapları okurken yoğun duygular hissettim. Ne kadar anlatsam da kelimeler anlatmaya yetmez. Neden daha önce okumadığımı bilmiyorum. Ama Okuyunca şunu fark ettim . Her ne kadar geç kalsam da 26. yaşımda bu kitapları bu bakış açısıyla okumak farklı bir deneyimdi. Bu kitaplarla birlikte yazarı tanımaya başladım .32. Günde ki konuşmasını dinledim. Geç tanıştığım için çok üzgünüm ama hiçbir şey için geç değildir. Yaşar Kemal i bildiğim ve tanıdığım için şanslı hissediyorum bu yüzden. Tavsiye eden arkadaşlarım iyi ki varlar. Kitaplardaki betimlemeleri yavaş yavaş okumaya gayret ettim. Betimlemelerdeki ayrıntılar gerçekten çok güzel. Hiçbir anı kaçırmak istemedim. Portakal bahçelerinin kokusunu, menekşeli köyün kokusunu duydum okurken. İnce Memed yoksulluğa,aşağılanmaya karşı bir başkaldırıdır. Yaşar Kemal in kendisinin içinde de bir kurt var bu yüzden hep yazarak anlatmaya çalışmış. Yoksulluğu o kadar doğru anlatmış ki alt sebeplerini. İnsanların nasıl manipüle edildiğini… Halkın ata topraklarının nasıl yağmalandığı ve haklarını arayacak adaletin hiç olmamış olmayacak olması… Bundan dolayıdır dürüst insanlar cesur olmalı İnce Memed gibi Ferhat Hoca gibi Hürü ana gibi ve unutmamalı cesaret bulaşıcıdır… Yaşar Kemal ince memedler bitmez umutluyum diyor. Daha çok okumalı, özümsemeli Yaşar Kemal i. Bu kitaplar öyle güzel yazılmış ki kitaplar ayrı ayrı okunsa bile kopukluk olacağını düşünmüyorum. Her kitap farklı bir macerayla, betimlemeyle başlıyor. Kitaptaki karakterlere veda ediyorum hüzünlüyüm bu yüzden.. Karakterleri hep
İnce Memed 4Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202121,6bin okunma