Okuduğum ilk Agatha Christie romanıydı. Çevremdeki herkes bu yazarı okuyor ve tavsiye ediyordu diye okudum. Bi daha okumam zaten. Yüzeysel, kelimelerin sadece ilk anlamları ile kullanıldığı sinema tadında bir eser.
On KişiydilerAgatha Christie · Altın Kitaplar · 202143,7bin okunma
Yazar eseri İngilizce yazmış. Bu durum çok eleştirilmiş. Eserde İngilizlere giydirmiş. Ancak Man Broker ödülü almış. Bu denklemin ayrıca değerlendililmesi gerekir.
Eserin üçte ikisi yazarın kendi kabilesinin kültürel unsurları ile doluyken son bölümde ortalık karışır ve ana fikir orda verilir...
Beğenmedim. Tavsiye etmem. Basit amaçsız bir kitap. Ayrıca ırkçılık kokuyor deli gibi. Okura katkısı yok. Kitap büyüsün diye günlük rutinler doldurulmuş...
Popüler bilim adamımız İlber Ortaylı'nın öneri listesinde olan bu kitap her ne kadar İslamcılık düşüncesinin temel metinlerinden biri olarak lanse edilmiş olsa da bir yanı ile Osmanlı'nın gerileme sebeplerini içeren bir manzumdur. Aklı başındaki tüm Türkiyelilerin okuması gereken bir eser olduğu kanaatindeyim. Eserde dikkatimi çeken ana başlıkları belirtip çıkayım.
1. Osmanlı'nın Avrupa'dan ithal ettiği meşrutiyet ve anayasa gibi kavramların Osmanlı tebaasına uygun olmadığı (halen aynı)
2. Doğunun geri kalmasının sebebinin İslam olmadığı, İslamın yanlış anlaşılması ve uygulanması olduğu (halen aynı)
3. Kadın hakları kavramının ülkeye yanlış bir şekilde enjekte edildiği (katlanarak devam ediyor)
4. Milliyetçilik akımının saçma olduğu ve eninde sonunda patlayacağı (100 yıl önce patladı ama biz hala duyamıyoruz)
Kitabı okuyacaklar için spoiler içermeyen bilgiler vereyim öncelikle. Roman değil. Günlük. Roman tarzında yazılmış bir günlük. İkincisi 512 sayfa görünüyor ama sık ve küçük puntolu olduğu için. Normal basımda en az 800 sayfa olur. Kitabın %80'i iç hesaplaşma ve iç monolog şeklinde. Ancak derin bir iç hesaplaşma içeriyor. Yani herkesin aklından geçen ama kaleme dökemediği birçok duyguyu katı bir şekilde önümüze koyuyor eserin sahibi. Kitabın en önemli artısı bu. İyi okumalar.