9/10
·544 syf.··
2025 71. kitabı
Selam kızlar! Aykırı Kıyılar kitap yorumuyla geldim 🩵Konusu: İstemediği bir evliliğe zorlanan Araf, babası tarafından baskılanıp istediği okula gönderilmeyen Tamay ile karşılaşır ve anlaşmalı evlilik yaparak kendi isteklerini gerçekleştirmeyi hedeflerler. 🩵Yorumum: Gizem’in kalemine zaten Sıfır Noktası’nda aşık olmuştum ve bu yüzden Aykırı Kıyılar’dan beklentim çok çok yüksekti. Kitabın zaten yüksek olan beklentimin üstünde çıkması beni de şok etti Bu tarz slow burn, beni çıldırtan kitapları okumayı çok seviyorum. Bende böyle bir manyağım işte ne yaparsınız Karakterler beni yer yer aşırı sinir etti ama ennn çok Tamay’a sinirlendim. Baktığım zaman ikisi de haklı ama bana göre Tamay Araf’a kıyasla daha az empati yaptı. İlişkilerini gizlemesi daha büyük karışıklığa ve kırgınlığa sebep oldu. Kitabı okurken sürekli keşke gizlemeseydi diye düşünüp durdum. Çünkü Araf belli etmese de bence buna çok kırıldı. Sonlarda kırgınlığını göstermeye başlamıştı ama her şey çoktan çözülemeyecek aşamaya varmıştı bile Araf’ın annesi… sana diyecek tek bir sözüm bile yok. Ben o kadından ümitliydim ama her geçen gün Azra’ya olan bağlılığını Tamay’a nefret olarak kusuyordu. Aileler yakın olunca çok üstüne gitmez diye düşünmüştüm ilk başlarda fakat hiç beklediğim gibi olmadı. Kadın şeytan çıktı Umarım diğer kitapta kendini affettirir ama hiiiç sanmıyorum Azra’ya gelirseeek… Adaş olduğumuz için bile utanıyorum gerçekten Bir erkek için kendini kadar kendini değersizleştirmesi çok üzücüydü. Evet, sinir olduğum bir karakter ama sinir olmaktan çok kendini getirdiği ve düşürdüğü bu durum yüzünden ona üzüldüm Son yaptığı şovdu bu arada Spoi olmasın diye söylemeyeceğim ama yuh dedim yaa! Ben kitabı çok ama çoook sevdiiim! Dört gözle ikinci kitabı bekliyoruum Umarım ikinci kitap bizi çok bekletmez
Aykırı Kıyılar 1Gizem Yiğit · Guardian Yayınları · 2025171 okunma
Diyarlarda bir başka macera daha...
9/10
·349 syf.··
2025 31. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 07 Eylül 2025 15:05
Unutulmus Diyarlar evreninde bir başka macera daha... Kitap klasik, düz, dümdüz bir fantastik kurgu kitabı. Fantastik bir kitap/seride olması gereken her öge var. Nihayetinde külliyattan ayrı bir kitap olarak düşünürsek, ortalama 5-6/10 bir kitap. Mutlaka okunmalı mı? Eh, merak eden, "evet okudum" demek isteyen okusun. Yoksa bir şey kaçıracağınız bir kitap değil. (sanırım, sanırım diyorum çünkü serinin kalan kitaplarını henüz okumadım) Koskoca Drizzt Efsanesi ve bu seriden önce okumuş olduğumuz Unutulmuş Diyarlar kitapları düşünülürse evet 1K da aldığı puanı hakeden, ne eksik ne fazla, olması gerektiği kadar olmuş bir kitap. Ben 9 puan verdim tabi ki kitaba. Neden derseniz, ben su katılmamış bir fantastik kurgu aşığı manyağım o yüzden. ehehhee. Ne diyorduk? Heh, bir başka macera daha; Bu sefer kahramanlarımız, daha doğrusu maceranın öznesi, tanrılar. Tanrılar, her ne yaptılarsa, bir nedenden dolayı gökyüzünden kovulur, dünya üzerinde insan görünümlü avatarlarıyla dolaşmaya başlar. Eh, böyle olunca tabi bu tanrılar inananlarından kendilerine, takipci, destekçi, hatta bazı tanrılar ordu toplamaya başlar. Bazı tanrılar olan bitenin farkında ve kızgın, bazı tanrılar da olan bitenin sebebi ve intikam için yanıp tutuşmaktadır. Büyük güç, tanrıları cezalandırmaktadır. Ve bu cezalandırma esnasında bazı tanrılar neredeyse acınacak hale düşmüştür. O kadar ki, insan şeklinde avatara bürünen tanrıların yemek yemesi, uyuması, dinlenmesi gerekmektedir. Aç kalmamak için neredeyse dilenciliğe başlayacaktırlar. İyi tanrılar sebebi biliyor ve çözüm için insanlardan yardım almaya başlıyor. Maceramız da burada başlıyor; iyi ve kötünün çarpıştığı, çözüme giden yolda türlü yoldaşlığın, aksiyonun yaşandığı, bir çok dost edinip, bir çoğunu yitirdiğimiz bir macera. Ve süprizlerle
Karanlık VadiRichard Awlinson · Arka Bahçe Yayıncılık · 200323 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Katilin Sevgi Testi
8/10
·392 syf.··
Beğendi
·
2025 87. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2025 09:51
Ve bir karanlık kitabı daha böylelikle geride bıraktım. Bu ay nedense bunlardan fazlasıyla okuyorum; Gizem, gerilim hatta korku, manyak karakterler, ölüm, vahşet, cesetler, dram, zeki katiller falan filan. Hepsi de okuyanın akıl sağlığına ve psikolojisine zararlı şeyler. Hani şu kabuslarınıza musallat olacak cinsten kitaplardan bahsediyorum. Neyse elimizdekine dönecek olursak Göz Koleksiyoncusu da yukarıda bahsettiğim tüm unsurları içeriyor fakat aksiyonu bol bir hikaye değil yavaş bir tempoda seyrediyor özellikle de büyük bir kısmı yinede sürükleyiciliği yerinde yani kolaylıkla kendisini elinizden bıraktırmıyor. Katilimiz olacak itin çalışma prensibi ise şu : Önce anneyi aradan çıkarıyor - yani öldürüyor - , çocuğu kaçırıyor ve annenin eline zaman ayarlı bir kronometre bırakarak oyunu başlatıyor. Süre sınırıysa 45 saat. Dünyanın en eski oyunu olan saklambaçtan feyz alınan bu hastalıklı oyunun amacı ise babanın zaman dolmadan önce evladını bulup kurtarması yoksa hiç acımadan çocuğu öldürüyor hem de yine hastalıklı bir şekilde. Bugüne kadar bulunan çocuk cesetleri suyla boğulmuş ve sol gözleri oyulmuş vaziyetteydiler. Yeni oyun başladığında olaya eski bir polis şimdiyse muhabir olan Alexander Zorbach'ta dahil oluyor. Her nedense katil tüm suçu onun üstüne atacak bir takım şeyler yapıyor ve bizim ana karakterde artık arandığı şu vaziyette bir kaçak olarak hem adını temizlemeye hem de süre dolmadan kayıp çocuğu bulmaya çalışıyor. Ona bu mücadelesinde doğaüstü bir güce sahip olduğunu iddia eden kör bir fizyoterapist ve köpeği TomTom yardım ediyor. Merak edenler için kör kızımız Alina dokunduğu insanların geçmişlerini görebiliyor tabi belli koşullar altında herkeste çalışmıyor yani gücü ve ilerde kendi ile ilgili bazı gerçeklerde ortaya çıkıyor ki çok ters köşe olsa da
1000Kitap
Göz KoleksiyoncusuSebastian Fitzek · Pegasus Yayıncılık · 2018773 okunma
Puan vermedi·352 syf.··
2025 1. kitabı
(az bişi spoiler var gibi)Kitap konusu güzeldi ancak benim açımdan bir sorun vardı tabii şimdi diyeceklerim çoğu kişiye göre sorun değil ama neyse ben kitap okurken kitaptaki sahneleri kafamda canlandırmayı çok severim hep de yaparım ancak bu kitapta bir türlü hayal edemedim canlandıramadım ya yeşili ince çubuk kraker gibi yada drewi deve gibi düşündüm bir türlü yapamadım canlandırdığım sahnelerde ise insanları yüzsüz olarak düşünmeye başladım bu arada 4 kitabı da okudum ama hâla aklım 2. Kitapta yeşilin beni ne zaman öpüceksin sorusuydu onun yerine ben utandım kitabı sertçe kapayıp 3. Gün boyunca kitabın kapağını açmadım bende kitapta olan şeyleri canladıran normalde aşırıya kaçmadıkça hiç birşeyden utanmayan ancak konu kitap olunca karakter gerçek olmayan bir karakter yerine utanabilen biriyim bende böyle manyağım
Ötanazi OkuluMaral Atmaca · Ephesus Yayınları · 20227,4bin okunma
9/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2025 12. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Nisan 2025 20:41
Selamlar,bu gün sizlere sevdiğim bir kitapla geldim. Bir Karanlık Pencere Öncelikle sanırım neden bu kadar uzun sürede okuduğumu açıklamam gerekecek.Kitaba başladığım zaman tam sınav haftasıydı,çok fazla okuyamadım.Sınav haftasından sonraki dönem,kitabı okuma hevesim kaybolmuştu.Bu dönemleri çıkarırsak 4-5 günde bitirmişimdir kitabı,akıcı bir dile ve merak uyandırılıcığı sayesinde tabii ki (つ ಥ_ಥ )つ Şimdi incelemeye geçebiliriz.Konuyu anlatmayla başlayalım.Arka kapaktan alarak yazıcağım. Elspeth Spindle'ın bir sisin içine hapsedilmiş olan Blunder Krallığı'nda güven içinde yaşayabilmek için,şanstan daha fazlasına ihtiyacı vardır.Bir canavara... Kâbus dediği bu kadim,kurnaz ruh kafasının içinde yaşar.Onu korur.Sırlarını saklar. Fakat her şeyin bir bedeli vardır,özellikle de sihrin. Elspeth orman yolunda gizemli bir haydutla karşılaştığında hayatı temelinden sarsılır.Gölgeler ve aldatmacalarla örülü bir hayata sürüklenen Elspeth,Blunder'ı dört bir yanını saran kara büyüden kurtarmak için tehlikeli bir göreve dahil olur.Biz de bu tehlikeli görevde Elspeth,Kâbus ve onları destekleyen kişilerin yaşadıklarını okuyoruz. (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง Şimdi gel gelelim yorumuma.Kitabın o gotik havasını hissettim.Sonuçta bu kitap "gotik fantastik" adı altında bir kitap. Kitabın konusu özgün,ee biliyorsunuz özgün konulu fantastik kitaplar bulmak zor,bu kitabı o yüzden iyi değerlendirelim. Kitabın ilk 50 sayfası içerisinde evrene alışıyoruz.Evrene alışma sürecim açık söyleyeyim zor oldu,kitap da geçen karakterler ve kartları not alarak bu sorunu da hallettim çok şükür (◡‿◡✿) Kitabın her sayfasından sonra gerim gerim gerildim."Acaba ne olucak?" "Acaba yapabilecekler mi?" gibi gibi soru işaretleri kafamda okudum sayfaları,bu durum da kitabın merak uyandırıcılığınıda gözler önüne seriyor.Sonrasında
Fantastik
Bir Karanlık PencereRachel Gillig · Olimpos Yayınları · 20232,047 okunma
Puan vermedi
Bir gördüm aşık oldum, gözlerine tutuldum.. Alem ne derse desin, kız ben sana vuruldum.. Allahımmmm kafamda çalan şarkı ile giriş yapmak zorundaydım. Beni asker barındıran kurgulara aşık edenler biraz utanın lütfen! Yahu ben bu yaştan sonra bu işlere hiç girmemeliydim. Girince çıkılmıyor arkadaşlar! (Yorumcu burada sanki okuduğu bir çok karaktere aşık olmamış gibi suçu başkalarına atıyor.) Tamam, tamam sakinim. Benim bu kurgularda en sevdiğim şey birbirine bağlı ve çokça eğlenceli olan timlerdir. Aralarındaki muhabbet her zaman beni mest eder. Lakin burda altının çizilmesi gereken başka manyak bir karakter var. Hepinizi aşık olduğum o yan karakterle tanıştırayım. İki gözümün çiçeği Andaç. Benim manyağım ya. Olur olmadık yerlerde bana kahkahalar attırdı. Aslında daha çok kitapta her duygudan biraz vardı diyebilirim. Kitapta hem kahkahalarla güleceğiniz hemde kalben kırılacağınız çok fazla detay var. Zaten bitmeyen bir olay döngüsü. Her an her şey olabilir gibi eliniz kalbinizde sayfaları çeviriyorsunuz. Bizim vali Nazenin ile binbaşı Metehan'ın tanışmaları bir olayken başlarından mevzularda hiç eksik olmadı sizin anlayacağınız. Aralarında gelişen aşkın kıvamında olduğunu düşünüyorum. Azıcık süründük ama değdi be! Hemde ne.. Zaten ben güçlü kadınlara sevdalıyım. Bu kitapta da bunu dibine kadar yaşayan ve hissettiren bir karakterdi Nazenin. Kızımız dışarıda aslan, içerde adı gibi Nazenin. Tam benim kalemim hatundu. Atlar, eşekler derken bir baktım kitap bitmiş.. Birce senin cadı hallerin ancak o adamı toparladı demekten başka lafım yok! Melek hanım sen evde kalmış dostlarımın ana figürü olabilirsin. Yani gülmeden duramadığım diyaloglar o kadar çok ki anlatamam. Kitapta bir diğer sevdiğim detay ise kadın haklarına yapılan gerçekçi göndermelerdi. Keşke 3-5 kişi daha böyle
Alıntı
Hemdem - BirAslıhan Güngör · Lapis Yayıncılık · 2024350 okunma