Olgunlaşmamış bir insanın özelliği, bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir. Olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir
Kitabın ilk başlarında çok naif bir aşkı karşıdan izliyormuş gibi hissettim. İlerleyen sayfalarda tabi Sabahattin Ali’nin başına gelenlerden sonra daha ciddi mevzuların konuşulduğu mektuplarda birkaç cümle de olsa bu aşkı görmek hoşuma gitti.