"..Fakat içimizde,bizim 'ahlak' tarafımızla hiçbir şekilde münasebete geçmeyerek hadiseleri muhakeme eden, neticeler çıkaran ve tedbirler alan bir 'hesabi' tarafımız vardı ve lafta değilse bile fiilde daima o galip çıkıyor ve onun dediği oluyordu."
Tıpkı kuruntulu bir insanın tıp kitabı okurken olası bütün hastalıkların belirtilerini kendisinde görmesi gibi,ben de romanda anlatılan tüm tutkuları ve bütün karakterlerle,romanın her kahramanıyla,kötü adamlarıyla benzerlik görüyordum kendimde.