Oysa, bunun sadece bir düş olduğunu biliyordu. Böyledir işte, insan ömrünün yarısı düşlerle geçer, belki de o yüzden yaşam bu denli tatlıdır. Belki de her düşlenilen gerçekleşmediği için, yaşam böylesine güzeldir. Tanabay dağlara ve gökyüzüne bakarken, herkesin eşit mutluluğa erişemeyeceğini düşünüyordu. Herkesin kendi yazgısı vardı. Dağda yanyana uzanan güneşli gölge gibi, bu yazgıda mutluluk da vardı, acı da. Yaşamı dolduran, bütünleyen buydu.