Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Başkalarını özgürleştirebilmek için, önce kendimizi özgürleştirmeliyiz.
Yahudinin toplumsal özgürleşmesi, toplumun yahudilikten özgürleşmesidir.
Reklam
Hıristiyanlık yahudiliğin yüce fikri, yahudilik hıristiyanlığın kaba pratik uygulanışıdır.
Dinsel ve teolojik bilincin kendisi, tam bir de­mokraside, politik anlamdan ve dünyasal hedefler­den yoksun, dünyadan kaçma işi, kavrayış kıtlığı­nın ifadesi, düşlem ve keyfilik ürünü olarak görün­düğü ve gerçekten öteki dünyanın yaşamı olduğu için daha dinsel ve daha teolojiktir.
"İncilin ruhu"nun "incilin lafzı"ndan ayrılışı dinsel-olmayan bir edimdir, incili kutsal ruhun laf­zından farklı olarak politikanın lafzıyla konuştu­ran devlet, insani gözlerin önünde olmasa da onun kendi dinsel gözleri önünde kutsallığa karşı saygı­sızlık etmiş olur.
Ama Bauer’in kavramasında, yahudi sorununun, Almanya’ya özgü ilişkilerden bağımsız genel bir önemi var. Sorun, dinin devletle ilişkisi, dinsel bağ ve politik özgürleşme arasındaki çelişki sorunudur.
Reklam
Başkalarını özgürleştirebilmek için, önce kendimizi özgürleştirmeliyiz.
Aynı ... Laciverdi Yani
Hristiyanlık, Yahudiliğin yüce fikri; Yahudilik, Hristiyanlığın kaba pratik uygulanışıdır.
İsrail tanrısı "paradır". Bu mutaassıp Tanrının yanında başka hiçbir Tanrı tutunamaz. Para, insanlığın bütün Tanrıların tanrılıklarını yok eder.
Reklam
Dini öngerektiren devlet, henüz gerçek, doğru devlet değildir.
özgür olması için, yalnızca tek bir aşama var: dinini aşması.
İnanç ayrıcalığı evrensel bir insan hakkıdır.
Devlet, insan ile insanın özgürlüğü arasında aracıdır.
Yahudinin toplumsal özgürleşmesi, toplumun yahudilikten özgürleşmesidir.
696 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.