📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kitap ta en başından hem sarıyor hem sarsıyor. Yazarın çocukluğundan aldığı derin izler hayatının kalanında net şekilde etkisini gösteriyor. Bunu kitap boyunca takip etmek mümkün. Bu bana çocukken, nasıl yaşadığımızın çok da bilincinde değilken savrulduğumuz yerlerin, içine girdiğimiz hallerinin üzerimizde nasıl büyük etkisi olabileceğini bir daha gösterdi ve biraz kötü hissettirdi.
Akıl hastanesindeki çarpık yapıyı anlattığı kısımlar içimi acıttı, beni derin hüzünlere ve düşüncelere gark etti. Kötü niyetli insanların ortasında, o soğuk ruhsuz hastane odalarında ben de bunalmış hissettim. Hastanenin dışındaki yaşamın içeridekinden çok da farklı olmadığını gördüğüm yerler düşüncelerimi daha da karamsarlaştırdı. Ancak bu karamsarlığın ardından anlattığı özgürlük halleri, serbestçe gökyüzünün altında yürüyebilmek, dağlara ve denizlere bakmak, güneşin doğuşunu ve batışını seyretmek daha bir tatlı geldi. Kitabın sonlarına doğru yaptığı özgürlük tarifi içimi ferahlattı, beni umutlandırdı.
Ayrıca yazarın, bastırılmış cinselliğin insanın üzerinde yaratabileceği hasarı açıkça ortaya koyması etkiledi beni. Düşüncelerini net ve korkusuz bir şekilde, içinden geldiği gibi doğal ve doğrudan ifade ettiği bu kısımlar hem çok çarpıcıydı hem de çok gerçek. Yazarın bu doğrudan ve yalın ifadeleri bir şekilde varlığını kendi hayatımda hissedip dile getiremediğim halleri daha iyi kavramama, anlamama neden oldu.
Ben çok sevdim, çok etkilendim. Tavsiye ederim.