max.kitapdozu

Bir eylemi doğru ya da yanlış yapan nedir? Bir kimsenin bir şeyi yapması ya da yapmaması gerekir derken neyi kastetmekteyiz? Nasıl yaşamalıyız? Başkalarına nasıl davranmalıyız? Bunların tümü, filozofların binlerce yıl tartıştıkları temel sorulardır. İşkence, cinayet, zorbalık, kölelik, tecavüz ve hırsızlığın yanlış olduğunu söyleyemezsek onları engelleme çabamızı nasıl gerekçelendirebiliriz? Ahlakilik salt önyargıyla ilgili bir mesele midir, yoksa ahlaki inançlarımız sağlam nedenlere sahip olabilir mi?
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

max.kitapdozu

, bir kitap okudu
Puan vermedi·169 syf.·
14 günde okudu
·
2022 30. kitabı
Şermin Yaşar
9/10 · 2.819 okunma
Yani Tanrı evreni, maddenin ve evrenin temel ilkelerini yaratmış olabilir. Ama insanlara ilgi gösteriyor olamaz. Kimi insanların mutlu, kimilerinin mutsuz, kimilerinin talihli, kimilerinin de talihsiz olmasını tasarlamıştır, o kadar. Kim mutsuzdur, kim değildir bilmez, bilmek de istemez. Yani gerçek anlamda var olmaz.
Ama sessiz kalacağım. Birine bağırmak hâlâ bir bağın bulunduğunu gösterir.
İnsan bizim yaşımızdayken içten olmak ve kuralları hiçe saymak ne de kolay.