Okurken en çok zorlandığım kitaplardan biriydi. Çünkü kitabı hiç benimseyemedim. Nasıl bu kadar ilgi gören bir kitap olduğunu anlayamadım ama benim tarzıma uymadı. Zaten çok uzun süre elimde gidip geldi ve çoğu yeri de atlayarak bitirdim.
Annesinin hikâyesini anlatan yazarın, kısa ama en etkili anlatım tarzıyla kaleme aldığı kitapta aslında tüm kadınların hikâyesini görüyoruz. Bir kadının, bir annenin hayatta kavgaları, hayalleri, olmak istedikleri, yaşadıkları, kabullenişleri ve dönüşümlerine şahit oluyorsunuz. Anne çocuk arasındaki alıştığımız iletişim zorluklarını, beklentilerimizi, söyleyemediklerimizi ve sonunda iletişimi yakaladığını görüyorsunuz. Sonunda özgürce yaşadıklarını ve bu zafer kazanmak için ödediği bedelleri… Ben çok sevdim, çok hissettim…
Kitabın başında olaylar nereye bağlanacak, acaba neler olacak derken kitabın sonuna doğru gerçekten şaşkınlıkla okuyorsunuz. Bu kadar beklemiyordum. Çok beğendim. Her bir karakterin düşünceleri, tavırları, yaşadıkları ve iç dünyalarına ayrı ayrı yer verilmiş. Bu da okurken kendinizi kitabın içinde bulmanızı sağlıyor. Bir ailenin zaman içinde nasıl değişim gösterdiğini ve nasıl sınandığını anlatıyor. Tavsiye ederim.
İskenderElif Şafak · Doğan Kitap · 201121,3bin okunma
Zarafetinden etkilenmemek mümkün değil. İç dünyası ve dışarıya yansıttıkları gerçekten kendine özgü, samimi ve farklı. Okurken heyecanlandıran, imrendiren biraz da üzen bir hayat. Ve tüm hepsinin sonunda kocaman bir yürek.
Kitap kahramanı Kirke başta olmak üzere tüm olay kurgusu merak ettirdi. Uzun zamandır böyle keyifle bir kitap okumamıştım. Anlatım tarzını da çok beğendim.
Ben, KirkeMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202444,4bin okunma