Kendisiyle sağlıklı ilişki kurabilen insan kendini gerçekçi olarak değerlendirir,kabul eder ve ilişkilerinde öyle görünmekten kaçınmaz. Gerçekçi kadın ve erkeğin evliliğinde de mış gibilik olmaz; eşler birbirlerine olduklarından farklı görünmeye çalışmazlar.
Bazı toplumlar, çocuğun mevcut bilgiyi anlasın ya da anlamasın ezberlemesine ve sorulduğunda eksiksiz tekrar etmesine önem veriyor ve buna eğitim diyor. Böylece malumat yüklü ama düşünce yoksunu insanlara "eğitimli" gözüyle bakılıyor. ( Vernon Benjamin den alıntı )