Bilerek ve isteyerek kimseye bir kötülüğünün dokunmadığı muhakkaktı ama o bilmeyerek ve istemeyerekte olsa kimseye bir fenalığı dokunmuş mu bunun hesabındaydı
"Filozof Spencer; Allah'ın varlığının gerekli olduğunu ve tabiatın gerçekten sınırlı olan tekâmülünün üstünde varlığı zorunlu olan Allah'ın sınırsız ve sonsuz kemalinin hükümran bulunduğunu ve şu kadar var ki, bizim tam ve gerçek sebep olan mutlak kemal'i kavramaya, sınırlı ve izafi olan bilgimiz ve idrakimiz yetmeyeceğinden, tecrübi bölümlerimiz, bunun yalnızca tabiatta, yani gözle görülebilen alemde mevcut tekamül kanunu çerçevesinde geçerli olabileceğini anlatmış...
..kainat ise her an değişen ve birbirine bağlı olarak aralıksız ve düzenli değişen, bu bağlılık ve düzen ile akıl ve fikrimiz o gerçeğin yansımalarını, kalp ile idrakimiz de o durum içinde bizzat onun tecellilerini görür.