Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mehmet Akif Çetin

Mehmet Akif Çetin
@mehmetakif367
twitter.com/MehmetAkif367 akifcetin1.blogspot.com Alıntıları dijital olarak kaydetmek için yazıyorum. Alıntılamamın sebebleri; beğenmek, yanlış bulmak, anlamamak, hatırlamak vb. ...
öğrenci
istanbul
200 okur puanı
Mart 2019 tarihinde katıldı
"kuytu dedim çukur asla demedim"
Reklam
"Adem ile Musa münakaşa ettiler. Musa Ey Adem! Sen bizim babamızsın. Sen bizi mahrumiyete düşürdün ve Cennetten çıkarttın! dedi. Adem de ona: Sen, Allah'ın kelamı ile seçkin kıldığı bir kimsesin ve senin için eliyle (Tevrat'ı) yazdığı Musa'sın. Öyle iken sen, Allah'ın beni yaratmasından kırk sene evvel üzerime takdir buyurduğu bir işten dolayı mı beni kınıyorsun? dedi. Böylece Adem, Musa'ya galip geldi. Adem, Musa'ya galip geldi.»"
«Allah Teâlâ cennette Âdem’in bedenine şekil verip dilediği kadar bıraktıktan sonra İblis, etrafında dolaşıp ona bakmaya başladı. Onun içini boş görünce kendine sahip olamayan, bir mahluk yarattığını anladı.»

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Ne için dua etmemiz gerektiğini bilmeyiz, ama Ruh'un kendisi, sözle anlatılamaz iniltilerle bizim için aracılık eder." Romalılar 8:26
Gerçekten, gerçekten başka hiç bir şey söylemedim. Ama bütün gerçeği bir insanın söyleyebilmesi mümkün değildir zaten. Yani acaba söyleyebilir mi istese de. Çünkü bir şey söylemeye kalktığın zaman, bir yola girersin ve öbür yolları da dışarda bırakırsın. İ.Ö.
Reklam
Emîrü'l-mü'minîn Ali -kerremallahu veche- Allâh'a duâsında şöyle demiştir: "Yâ Rabbi, akılları yaratırken onlara esas kıldığın, mîsakları ka- bul ederken şart kıldığın, peygamberleri göndermekte ve kitapları indirmekte kanun olarak koyduğun, farzlarına evvel, tâatına nihâyet yaptığın, haseneleri kabulde ve seyyieleri mağfirette şart olarak buyurduğun tevhidine erdirmeni istiyorum. Bu yolun akaid, amel, ahlâk ve mârifet makamlarını ve bütün ubûdiyyet neş'elerini içinde bulunduran bir istikâmet istiyorum. Beni ifrâta ve tefrîte düşürme. Hakîkatın en emin ve en mutedil yolundan ayırma. Zor yerlerinde yardımını kesme ve nice avâm ve havassın başına geldiği gibi ayaklarımı kaydırma, Bana yar- dımcı ol ve beni doğru yoldan ayırma.” "Bizi sırât-ı müstakîme ulaştır.” Yahud, "Bize sırât-ı müstakîmi göster.”
"Ey Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in sahabesi! Bize tavsi- yede bulun" dedik. Şöyle dedi: "Karnına helalden başka bir şey koymamayı becerebilen bunu yapsin. Süphesiz insanin ilk kokuşacak yeri karnıdır. Sizden gücü yeten, kendisiyle cennet arasına tavuk boğazlar gibi bir müslümanın bir avuçluk kanını dökerek engel koymasın. Aksi halde cennetin hangi kapısına gelse önüne engel konulur. Size Kur'ân'ı tavsiye ederim. Zira Kur'ân gündüz bir hidayet, karanlık gecede ışıktır. Doğuracağı meşakkat ve sıkıntıya rağmen onunla amel edin. Bir bela ortaya çıkarsa, canınızı korumak için mallarınızı feda edin. Bela artarsa, kanlarınızı dininiz için feda edin. Zira asıl mağdur olan, dini elinden alınandır. Asıl soyulan, dini soyulandır. Şüphesiz cennetten sonra fakirlik yoktur. Cehennemden sonra da zenginlik yoktur. Kuşkusuz cehennemin esiri kurtarılmaz, fakiri zenginleşmez. Selam üzerinize olsun."26
Sanılanın tam tersine, felsefe tarihinde 'gizema' sayılmış düşünürlerin en belirgin özellikleri, hep açık-seçik' olanı aramaları; neredeyse katı bir 'man- tiksal tutarlılık ölçüsü gözetmeleridir. Usta Eckehart'tan (özetlenmiş) bir örnek vereyim- -Tanrı'ya nasıl ulaşabilirim? -Ya benim Tanrı'ya gitmem, ya da Tanrı'nın bana gelmesi yoluyla. -Benim Tann'ya gitmem mi daha kolay, Tanrı'nın bana gelmesi mi? - Tanrı'nın bana gelmesi; çünkü ben yoksun ve yapamazım, oysa Tanrı yetkin ve yapabilirdir. -Tann bana ne zaman gelir? - Yüreğim kırılmışsa, Tanrı bana zorunlu olarak gelir; çünkü, Tanrı kink Dir yüreğe kendini vermezlik edemez. (Büttner, S. 42: Darum kann Gott nicht umhin, einem abgeschiedenen Herzen sich selber zu geben.) -Demek ki, yüreğimi kırarsam, Tanrı bana gelir.
KUR’AN’IN ANLAŞILMASINDA HUKUK FELSEFESİ VE METODOLOJİSİ XIX. asrın başlarında Napolyon’un hazırlattığı Fransız Medenî Kanunu’nun yürürlüğe konmasıyla insanlık için hukuk metodolojisi bakımından yeni bir dönemin başladığı söylenebilir. Tarihî, coğrafî ve sosyal sebeplerle bir süre bu kanun tam ve kusursuz bir hukuk âbidesi gibi görülmüştü. Bu
Sahih Anlam ve Meşru Yorum Yunus Apaydın Kur'an'ı her daim yeniden anlama iddiası, Kur'an'ın bir değer olarak varlıkta tutulmasının değil, operasyonel olarak kullanılmasının önünü açma riskini taşır. Kanaatimizce Kur'an ana hedefleri ve temel mesajları itibariyle anlaşılmış ve değişik zamanlarda hayata taşırrmış bir kitaptır ve bu sebeple yeniden anlaşılmaya ihtiyacıyoktur. Kur'an'ın bir değer kaynağı olarak varlıkta tutulması, ancak sahih anlamın sabit tutulup, yorum yolunun belli ilke ve kurallar dairesinde sonuna kadar açık tutulmasıyla sağlanabilir. Bize göre anlam metne içkin olan ve ancak dilin imkanları ve konuşan kişinin bilinen konumu ve genel maksatları çerçevesinde keşfedilecek olan bir şeydir. Bu bakımdan anlam, metne dışarıdan yüklenmemekte, tam tersine m e t n i n s a h i b i n e a i t o l u p m e t i n d e n dışarıya d oğru taşmaktad ır Bu bakımdan üz~rinde kafa yorulması gereken doğru soru "Kur'an'ı nasıl anlamalıyız?" değil, "Mevcut anlamı günümüze nasıl taşıyacağız?" sorusudur ve bu soruya bizim .cevabımız "yorum yoluyla" şeklindedir. Burada yorum derken salt bir tevil işlemini, bir lafzın.zahir anlamının b\lşka bir anlama çekilmesini kastetmiyoruz. Bize göre yorumun meşru yöntemi "ekol sistematiği"dir. Kastettiğimiz ~ey teorik kurgusu sağlam, ilkeleri ve yöntemi belli bir sistem içerisinden konuşmaktır.
Reklam
"Prof. Dr. Bilal Saklan Hoca'nın Muhaddis Sûfiler isimli eserinde rastladım şu bilgiye: "Ebu'l-Abbâs hergün bir hatim indirir. Ramazanlarda ise bir günde üç hatme çıkardı. Yalnız onun Kur'an'dan istinbat niyetiyle yaptığı hatim on küsur sene sürdü. Vefat ettiğinde bu hatmi tamamlayamamıştı." alıntı
https://1000kitap.com/KlasikMetinlerAkademisi
"Bu camımı ger kırsa ben gam yemem ondan hiç Koynunda o sakinin, bir başka kadeh vardır"
But God chose the most perfect order, that is, the order that is at once simplest in general rules and richest in phenomena—as would be a geometrical line whose construction was easy yet whose properties and effects were very admirable and very far-reaching. These comparisons help me to sketch some imperfect picture of divine wisdom, and to say something that might raise our minds to some sort of conception, at least, of what cannot be adequately expressed. But I don’t claim that they explain this great mystery ·of creation· on which the whole universe depends. discourse on metaphysics, 6, Leibniz
c.s.lewis the moral law is from god evrensel ahlak yasaları vardır: "differed as regards what people you ought to be unselfish to—whether it was only your own family, or your fellow country-men, or everyone. But they have always agreed that you ought not to put yourself first. Selfishness has never been admired. Men have differed as to
132 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.