Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mehmet Akif Çetin

Mehmet Akif Çetin
@mehmetakif367
twitter.com/MehmetAkif367 akifcetin1.blogspot.com Alıntıları dijital olarak kaydetmek için yazıyorum. Alıntılamamın sebebleri; beğenmek, yanlış bulmak, anlamamak, hatırlamak vb. ...
öğrenci
istanbul
200 okur puanı
Mart 2019 tarihinde katıldı
Mukaddime
Hadis-i şerifte şöyle buyurulur: İlimler içerisinde gizli olanı vardır. Bunu ancak Allah Teala hakkında marifet sahibi olanlar (arifler) (diğer bir rivayete göre: Allah'ı bilen alimler) bilebilirler. Bu kimseler o gizli ilmi söylediklerinde (diğer bir rivayette : o gizli ilim hakkında konuştuklarında) onları ancak Allah'tan gafil olanlar inkar ederler. Mukaddime
Sayfa 88 - Semerkand yayınevi
Reklam
Mektubat önsöz (Taha Hakan Alp),İmam Rabbani hakkında
... ve takipçileri Nakşilik içerisinde "Müceddidiler" olarak anılmıştır. İmam-ı Rabbani'nin bu unvanı almasında etkili olan en önemli faaliyeti vahdet-i vücud teorisinin hakim olduğu tasavvuf alanındadır. ... .... İmam-ı Rabbani (k.s.), tasavvufi kavramların oluşmasında rol oynayan vahdet-i vücud tecrübesinin seyrü süluk
Sayfa 80 - Semerkand yayınevi
İlim
Hz. Ali'nin bu meyandaki şu sözünü ve benzerlerini de hatırında tutsun: 'Biz Cebbar olan Allah'ın hakkımızdaki taksimine boyun eğdik ki bu, bize ilim, düşmanlara da maldır. Esasen mal kısa sürede elden gider, ilim ise baki olup zevale uğramaz.'
Sayfa 112 - yazma Eserler Kurumu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İlim
Erdemleri koruma yollarının ikincisi müellifin şu sözüdür: Nefsin düşünceye alışması için kişi, "zihnini" öğreterek ve öğrenerek "ilmi ödevlerlerle" ve kendisini bir başına fikri ödevlerle çalıştırsın, fakat "yücelik alemine" karşı kibirli davranmasın ve bilgisi nefsin ihmali ve gevşekliğine de yol açmasın, ilimlerdeki pratiği ve becerisi, daimi tefekkür ve düşünceden, sürekli araştırma ve tekrardan onu alıkoymasın.... ... Onun yani ilmin her iki cihandaki yüceliğini düşünsün, bu, bilgiyle edinilen şeylerin üstünlüğünü ve onun getirilerinin eşsizliğindendir ve nefs için bunlarda büyük bir haz ve şevk vardır. Bundan dolayıdır ki nefs bunlarla olabildiğince mutlu olur, onları elde etmeye yönelir ve tamamına ulaşmaya istek duyar ve onun daimiliği, yani nefs varoldukça bilginin neticeleriyle birlikte sürekli olduğunu düşünsün. Bu, güneşin varlığıyla onun ışığının varlığının devam etmesi gibidir, hatta böylece kişi ebedi hoşnutluk ile baki olmaya ve sonsuz afiyetteki bir hayatın sürekliliğine nail olur. Ve yine kişi onun, yani nefsin duruluğunu düşünsün ki böylelikle nefs bilgi sayesinde, varlığın hakikatini bilme hususunda "Bir"e benzesin: "Bir kimseye Allah nur vermemişse, artık o kimsenin aydınlıktan nasibi yoktur." (Nur 24-40).
Sayfa 110 - Yazma Eserler Kurumu
Ahlak
Kişi, nefsini erdemlerden bir erdemi kendisinde olmadığı halde kazanım yoluyla veya doğuştan olan bir şekilde tabiatı icabı elde eder.Bir erdemin tabiatın icabı olarak elde edilmes, huyla mizaç arasındaki özel uyum sayesindedir, yoksa tabiatın o erdeme uygun olarak yaratılması ve onu gerektirecek şekilde erdemin insanın tabiatında bulunması sebebiyle değildir. Zira böyle olsaydı, o huyların izalesi mümkün olmazdı, halbuki daha önce huyların izalelerinin mümkün olduğu anlatılmıştı.
Sayfa 106 - Yazma Eserler kurumu
Reklam
Geri1106
1.596 öğeden 1.591 ile 1.596 arasındakiler gösteriliyor.