Mehruyan

Mehruyan
@mehruyn
Sed omnia praeclara tam difficilia, quam rara sunt.
Puan vermedi·131 syf.··
2021 2. kitabı
Merhabalar, Uzuncadır ihmal ediyorum bu güzel siteyi ancak müthiş bir şerh ile küçücükte olsa katkım ve okumak isteyenlere minik tüyolarım olsun istedim. Biz yunus emre'yi yalın,akıcı diliyle bilirdik her şiirini böyle okurduk ya bu biraz yanıltmaca olmuş desek mi? demeyelim efendim. Kendileri Yunus Emre’nin, hemen her hafızada biraz bilmece gibi kalmış kimilerince mizah tekerlemesi, kimilerince çocuk güldürmecesi sanılmış ünlü “şathiye"sidir.Şiir hakikaten bir mânâ denizi daldıkça daha derine çekiyor sizi. Eserde de 3 adet şerh mevcut ismail hakkı bursevi,niyazi mısri ve şeyhzade. bir arkadaş ile şerhler üzerine konuştuk. Şerhler bile şerh istiyor diye biraz muziplik yaptım, gerçekten de öyle. Tasavvufi terminoloji ile yakından uzaktan hiçbir alâkası olmayan kişi için anlaması çok güç. Şiirin tasavvufi olduğu kadar, insanlığı da anlatan sonsuz manaları, hayret verici mizahı, çarpıcı Türkçesi, bu Türkçeye verilmiş sonsuz bir ifade ve terkip gücü var. Gazel, (Yunus divanında) 13 beyit görünüyor. Fakat meşhur olanı dokuz beyittir. Tekrar tekrar okunması gereken bir kitap ve şiir. Kendinize dönüp bakmak, hayatı sorgulamak adına epey yardımcı olacaktır.. Bir sinek, bir kartalı salladı vurdu yere Yalan değil gerçektir, ben de gördüm tozunu..
Çıktım Erik Dalınaİsmail Hakkı Bursevi · Büyüyenay Yayınları · 2019166 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Olmadığımız gibi olmaya zorlanıyoruz. Bazen de kendi kendimize yapıyoruz bunu. Ne tuhaf." Louis-Ferdinand Celine aynı kitapta, "İnsan her şeyi aşmış olduğunu sanıyor ama sudan şeylere takılıyor. Fazla düş kuruyor. Sözcüklerin üzerinden kayıp geçiyor."
Yapayalnız dolaşıyor bu çağın insanı. Çünkü birlikte yürüyecek kadar güvenmiyor kimse birbirine.. Nuri PAKDİL
"Onun suskunluğunda bir yaklaşılmazlık vardı. Bizi bir eğlence konusu bulabilmek için can atan bizleri tutan da o yaklaşılmazlıktı işte." Sınava girecek herkese başarılar...
"Ne kadar üzülürsen üzül, sen sen ol,üzüntünü kimseye belli etme, kendine sakla."