bir anda yaşamın tüm zenginliğini hissetmeye başlamıştı ve artık yaşamındaki tek bir saati bile anlamsız geçirmeyeceğini biliyordu. şimdi her şeyin sonuna yaklaştığı bu sırada ilk kez bir başlangıç hissediyordu..
"gelmiş geçmiş en iyi günlerdi, gelmiş geçmiş en kötü günlerdi; hem bilgelik çağıydı hem ahmaklık; hem inancın devriydi hem şüpheciliğin; hem Aydınlık hem Karanlık bir mevsimdi; umudun baharı, umutsuzluğun kışıydı; hem her şeyimiz vardı hem hiçbir şeyimiz yoktu.."