deniz

deniz
@mephis

deniz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·192 syf.·
Beğendi
·
2021 12. kitabı
Kahraman Tazeoğlu
7.7/10 · 9bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
-acı insanları yakınlaştırırmış. hangimiz mutluyuz da bu kadar uzak kaldık birbirimize?
-Ömür Hanım, iyi ki ben de seninle yaşadım dünyayı.
Bir gün, “benim için şiir yazdın mı hiç? ” demiştin. Göstermiştim, “şu heves sensin, şu incinmiş gurur sen, şu utangaç aşk, şu Posta Caddesi’ndeki daktilo sesi, çocukların okul dönüşü sevinci sen.” Kuşkuyla bakmıştın yüzüme. Kirpiklerim içime dökülüvermişti. Susarak büyümüş iki çocuktuk biz, kendisini sevmeyi bilmeyen. Yanımızda birisi olmadan sevincimizden utanırdık. Kaç hayat evimizde bizden çok soluk aldı. Sonra harfler girdi yoksulluğumuza. Sonra dünyanın bütün mazlumları. Elimde başkalarının rüyası, bir var oluş acısıydım önünde. Yazmaya, okumaya ayırdığım zamanlar senin de zamanlarındı. “Tenha gezen evliyam” dedim. “Ben gittim harf harf dağıldım / Sen tamamladın cümlemi.” Yüzüm bir gelecek atlası. Başım önde dönüyorum bütün yürüyüşlerden. Mavilik yitirdi hükmünü. İpi kopmuş bir boncuğum senden sonra. Bedeni olmayan bir zaman, odalarda. Canım ne kadar acıyorsa sözüm o kadar üşüyor. Ömür Hanım, Şahgülüm, Köroğlu’m… sana bir nefes olamayan şiirden de geçtim.
Sayfa 24 - ipi kopmuş boncuk·Kitabı okudu