İnsanlar bir maksada esir olurlarsa kalplerine kilit vurmalı mıdırlar? Kuru kalpli insanlar mı maksada ve insanlığa daha faydalıdır, yoksa hata yapsa bile seven, yaşayan, etrafındaki insan nabızlarını her zaman kendi damarlarında duyanlar mı daha faydalı ve çekicidir?
Keşke insanları da ağaçlar gibi budayıp gençleştirebilsek. Kötü anıları kessek, acıları, bütün hayal kırıklıklarını, ölü bir hücre gibi çıkarsak; hataları, aptal kararları, yanılmaları kesip atsak, düşünceleri budasak. Keşke bunlar her kış sonrası yapılsa, hani yeni yıl tertemiz ve masum olsun diye. Ne de olsa gelecek kışlardan birinin bizi öldüreceği aşikar.